Gå til innhold

Stort problem!!! Trenger hjelp!!!

Ranger emnet

CelicaDeath

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Kjøpte nylig en Toyota Celica 1.6 GT.

Jeg var ute på en clubb idag, bilen stod ute i ca 2-4 timer.

Når jeg dro så kjørte jeg motoren litt, ikke noe EKSTREMT.Så plutselig dør moroten. Jeg kan ikke gasse. Bilen stopper, jeg må starte den om igjen og da virker d som bilen er rimelig redusert. Hvertfall i starten.

Når jeg gir litt gass på pedalen nå, virker det som jeg hører en flikrelyd, det kan selvfølgelig være jeg som inbiller det, har kun hatt bilen i 1, 1/2 dag. Så jeg er ikke HELT sikker.

Hva kan denne flikrelyden være? . Jeg har lite peilig på bil, snakket med en fyr han sa muligens Dynamoen. men dersom bilen ruller og går nå, som jeg forklarte han, kan d umulig være den?

Jeg har hørt litt mere nå, det kommer garantert fra motoren. Lyden fader etterhvert, gir du gass får du hakkelyden igjen.

Trenger virkelig hjelp.

Er det noe lov om kjøpsloven eller noe? Bilen ble kjøpt privat.

Er det lurt å kjøre med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få noen til å se på det som har litt mer kunnskap enn deg..

utfra forklaringen er det ikke godt å si hva det kan være, men det kan være en liten bagatell eller det kan være mer problematisk.

virker nesten som den kjører i nødmodus hvis du er sikker på at den går litt dårligere..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, i ettertid: bytt ALLTID de normale slitedelene ved kjøp av ny bil. Eks; olje,filter, plugger,mm;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

utrolig uflaks - hva slags idiot selger en bil uten olje / som bruker enorme mengder olje uten og opplyse selger om dette?

Forøvrig bytter du vel olje og filter neste gang du kjøper ny bil :D

Har lite peil selv men har vært med på å kjøpe 3 golfer og hver gang er det fast biltema tur med 150 spenn for ny olje og filter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CelicaDeath

Fant det ut nå. Han jeg kjøpte bilen av hadde ikke satt i Olje, og vi sleit skikkelig med å finne peilepinna, imed at han sa det var i orden så regnet jeg med det.

Motoren sa pang og nå er den fucka. Heldigvis betaler han. Ser dermed etter en 1.6/ 2.0 l motor :)

Nok en 4A-GE som døde :D

Husk å peile olja neste gang du kjøper bil, det er det første du burde gjøre. Det skal dog sies at peilepinna på 4A-GE er ganske vanskelig å finne - hvis det er mørkt kan man bare glemme å peile.

Bor du i Oslo? En kamerat skal selge en lik motor, så bare rop ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CelicaDeath

Fant det ut nå. Han jeg kjøpte bilen av hadde ikke satt i Olje, og vi sleit skikkelig med å finne peilepinna, imed at han sa det var i orden så regnet jeg med det.

Motoren sa pang og nå er den fucka. Heldigvis betaler han. Ser dermed etter en 1.6/ 2.0 l motor :)

Har virkelig ikke den motoren varsling for lavt oljenivå/-trykk ?!:eek:

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider