Gå til innhold

Trimming av GTI 16V

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

hehe hva mener du? at man må gi på hele tiden? :) den toppen dem leverer, der trenger man bare og sette på kamene og et toppdeksel?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remarks:

 

 

 

* Dr. Schrick cam hafts

1 Light tappets required p/n 10044

2 Racing springs and retainers required

3 not for lifter buckets with upper adj. shims

 

 

fant det selv

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

 

så på dem gasserene dem hadde til 16v, vil ha!!:D

men var dyrt da ca 13000 norke kr vet ikke helt om jeg er villig til og betale det

men blir det noe effektøkning med dem? eller for man bare lyden?:)

 

noen som vet noe mer om dette?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.000 for gasser settet er mye penger ja..

 

Men en annen mulighet er jo å få tak i noen gassere brukt.. Også kjøper du bare innsuget med gass-stag fra B.A.S! Sikkert mange webere til salgs rundt omkring, da disse blir brukt i Opel,Volvo m.m..

 

Forgasserene du trenger heter vel DCOE. 40mm-48mm avhengig av motorstørrelse og kammer vil jeg tro..

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte en kvasskam til min...fikk vite at jeg burde bytte ventilfjærer til hardere springrate, ellers ville jeg mest sannsynlig få flyt på høye turtall...at ventilene ikke ville rekke å lukke seg. Vet ikke om dette er noe i, men han som sa det hadde brukbar peiling på trim!

 

Han anbefalte egentlig full overhaling av toppen, med innsliping av ventiler, nye føringer/tettinger og fjærer. Hvis man først skal legge ned penger i kammer er det sikkert verdt det.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår