Gå til innhold

R/C hobby-folk!

Ranger emnet


Willypolly

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som noen sa så har jeg pusla litt med rc ;)

 

får vel komme innom og post whore litt her..

 

slenger opp etpar bilder jeg..

har drevet 10+ år med rcbil. i racing osv, gidder ikke ramse opp biler..

 

 

kyosho 1:8 skala landmax subaru/skyline . det meste er modda.. hjemmedesignet og laget 4mm 70 serie alu plate chassis.. 5mm carbonfiber støtdempertårn. Alle carbonfiber plater er frest ut for hånd(spytta svart i ei uke etterpå).

masse annet.. trimmet TTR 3.5ccm motor(samme som i den schumacher fusion greia. har sett den fusion kjøre, og kjørt sånn. HYSTERISK maskin. et lite tips til eiern av den.. TA DET LITT MED RO. tenk over hva du kjører, og ja. den klarer helt sikkert 130kmh reelt). cvec pipe(justerer mottrykk i eksosen avhengig av pådrag osv). +++++++ massse timer arbeid i denna bilen.. min gamle herjebil. savner den.

overview.jpg

 

chassis.jpg

 

radioplate.jpg

får vel hive ut et bilde av siste løpsbilen min også da (er pensjonert rcbil fører.. ) Bilen er en TRINITY reflex NT. eneste i sitt slag i norge så vidt jeg vet (spesialimport). motoren var en 1.5 hester 2.1ccm "dennis ritchey håndpreppa Mugen racing" motor. den varva gode 40000rpm. og var egentlig et dumt kjøp.. den hadde rett å slett FOR mye power til å kunne utnyttes på bane i norge..(slapp midt på raka når 2.giret kom inn(dvs 70kmh)). det lille kretskortet på servoen er hjemmelaget digital temp overvåking av motor..

 

Image3.jpg

 

jaja. kommer sikkert til å begynne på med no løp igjen en gang. men det tar så forbanna mye tid....

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Tamiya TG10 Pro med råeste Novarossi motoren, og det meste av aluminiumsdeler (bærearmer etc..).

Alfa Romeo og BMW stasjonsvogn kaross. Går som et uvær, like kjapp som en 1/8 buggy. Hvis noen vil kjøpe, så rop ut.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker som en sentrifugalclutch. , altså automat. men det er justerbart når giret skal slå inn, og i noen tilfeller(feks trinityen jeg hadde) hvor hardt den girer.. slik at den kan gire pent i regnvær..

 

i løp så kjører man forresten 30minutter finale, med pitstop hver 7.minutt eller no for å fylle suppe.. skikkelig moro..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Hvordan virker girene på slike biler?

Girer dere mer controllen? eller er det automat?

 

Som regel har du kun ei gitt utveksling, altså et motortannhjul (pinion) og et hoveddrev (spur).

Noen har da f ex to-trinns girkasse for å få større aksellerasjon og toppfart. Det fungerer da slik som andre har sagt som en sentrifugalclutch, at det da er to tannhjul på både motordrevet og hoveddrevet, slik at det slår inn etter et visst antall omdreininger er oppnådd, og du dermed får giring.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår