tixi Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Hei! Hvor mye penger er normalt å bruke på billappen? Må vite det så snart som mulig, er litt sent å ringe en trafikkskole nå:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Er normalt med 10-15k etter hva jeg har hørt.. men alt kommer jo an på om du er god å kjøre.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Nå kan jeg skremme deg litt da... Har hørt om folk som har brukt opp mot 40.000 og strøket flere ganger. Men jobb skikkelig i kjøretimene, spør om alt du lurer på og jobb dermed med å huske det! Så skal det gå fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 kjør mye før du VIRKELIG starter....øv mye med far/mor....har du en kamerat som har hatt lappen i 5 år, slå til der! Vanlig med 13++++ . Bare det obligatoriske. Mørkekjøring = 1500 Glattkjøring = 2650 Langkjøring/forbikjøring = 1350 ca ( litt usikker) Bykjøring = 1350 ca som regel de tar de to her sammen....til rundt 1500+++ eller noe sånt. Teori: 250....spørs om du klarer første da.... Oppkjøring: 3500 dersom du klarer første. Her den store forskjellen er. Timer er jo dyre som vanlig. varier fra 350-> 450 for halvtimen. Dobbel time varier fra det dobble av det. Øver du mye selv, føler at du virkelig er klar for å kjøre bil.....klarer du det på det 9400 som er det ca obligatoriske. ++ noen timer ligger du rundt 1200. du MÅ ha 5 timer etter det jeg har forstått,eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 søstra mi brukte ca 30000. Men byttet sjåfør flere ganger. Føl deg trygg med læreren din. beste tipset du kan få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Tesche Hei! Hvor mye penger er normalt å bruke på billappen? Må vite det så snart som mulig, er litt sent å ringe en trafikkskole nå:p Jeg betalte mellom 9000 og10000 når jeg begynte. Fikk igjen 1400 når jeg var ferdig siden jeg ikke brukte alle kjøretimene. Noen trenger 10 timers kjøring på skolen og andre kan bruke over 20 timer. Det er kjøretimene som avgjør hvor mye du må betale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by CelicaDeath kjør mye før du VIRKELIG starter....øv mye med far/mor....har du en kamerat som har hatt lappen i 5 år, slå til der! Må være over 25 år og hatt lappen sammenhengende i 5 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne_- Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 jeg tviler på at du kommer under 10.000. jeg har hatt: teorikurs 1000.- teoriprøva 330,- ( strøyk ) dobbelttime 850,- glattkjøring 2000,- leie av bane 600,- forbikjøring 1700,- teoriprøva 330,- ( jeg stod! ) ... Har hittil brukt 6810 kr, om kalkulatoren stemmer, og jeg har fortsatt igjen "selvstendig kjøring" som jeg tipper koster rundt 2500 kr og førerprøva som koster 3000 kr. dvs, rundt 12.000. og da har jeg kjørt minimalt i forholdt til det andre gjør. + at teorikurset heller ikke er obligatorisk. Til vinteren så må jeg også ha mørkekjøring. Og forresten, by-kjøring er IKKE obligatorisk. Tatt fra Statens Vegvesen: Obligatorisk kurs i glattkjøring (3 timer), obligatorisk kjøring i trafikk (5 timer) må dokumenteres før den praktiske prøven. Obligatorisk kurs i mørkekjøring må dokumenteres når den praktiske prøven avlegges i den mørke årstiden (1. november - 15. mars). og "obligatorisk kjøring i trafikk ( 5 timer )" går under selvstendig kjøring/langtur :) Siter Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Cathan Jeg betalte mellom 9000 og10000 når jeg begynte. Fikk igjen 1400 når jeg var ferdig siden jeg ikke brukte alle kjøretimene. Noen trenger 10 timers kjøring på skolen og andre kan bruke over 20 timer. Det er kjøretimene som avgjør hvor mye du må betale. Glattkjøringen betalte jeg utenom. Husker ikke hva prisen på det var i 99. Fikk landeveiskjøringen med i prisen pga at jeg spurte kjørelæreren. Var på glattkjøringsbanen på voss så kjørestrekkningen var på ca 25 mil. Tror en vanlig kjøretime kostet 320 kroner og økte til 350 mens jeg holdt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Cathan Jeg betalte mellom 9000 og10000 når jeg begynte. Fikk igjen 1400 når jeg var ferdig siden jeg ikke brukte alle kjøretimene. Noen trenger 10 timers kjøring på skolen og andre kan bruke over 20 timer. Det er kjøretimene som avgjør hvor mye du må betale. Nja, mere om du stryker på oppkjøringa :) Men alt legges på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Må ikke nødvendigvis "øvelsekjøre" så sinnsykt mye for å få lappen. Kjenner til flere som har kommet ut fra biltvilsynet med midlertidig kjørebevis med godt under 50 timer bak rattet. Såklart er dette veldig forskjellig fra person til person, samme som prisen for lappen. Jeg vil si at hvis du satser på å ha minst 50 timer bak rattet før du har den første kjøretimen, og ikke stresser med å bli ferdig (ta en time i uka eller lignende) og kjører et par ganger i uka utenom dette (gjerne et par timer om gangen) så burde du klare å komme under 15k. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Så lenge du føler deg trygg på deg selv å kjøringa så skal du ikke bli presset til å ta flere kjøretimer. hadde 2 dobbeltimer og 1 enkeltime. 4 timer i oslo og 1 i bærum. Dette mente kjørelæreren min var altfor lite og var bombesikker på at jeg skulle stryke. Tok alt obligatorisk og kjørte en 2-3 ganger med moren min. Teori lærte jeg selv på internett osv. Og av kamerater som har hatt lappen før meg.. Mye man kan lære selv. Klarte alt på første, teori'en var 33 feil (2 feil under grensa;)) og 0 feil på Oppkjøring. Kom på 9700 kr for 2 og halvt år siden.. Kjørelæreren var furt og lot meg ikke kjøre bilen hjem fra biltilsynet :D hehe Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 haha....de tenkte " Faen får ikke tjent penger på han her" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Jeg har hittil brukt 8500 kr, da har jeg kun oppkjøring igjen. Hadde 1 kjøretime. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 mitt kostet 11500.- Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg