Gå til innhold

Billappen

Ranger emnet

tixi

Anbefalte innlegg

Øvelseskjørt litt på avsidesliggende skogsveier siden jeg blei 15.. kjørte stort sett hver dag fra jeg var 16 til jeg var godt over 17 (da kjørte jeg plutselig mye moped av en eller annen grunn).. Hadde kansje kjørt rett rundt 10.000km med bil før jeg begynte på kjøreskole, 2 mnd før jeg var 18.

For meg kosta det ca 9000.

Obligatorisk +

2 kjøretimer og en dobbelt kjøretime. altså 4 til sammen. :)

Og jeg hadde S3 som kjøreskolebil :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 1 time selv + det obligatoriske, som kosta 9500 mener jeg og huske. men jeg mener å ha lest et sted at gjennomsnittet ligger på rundt 20K!

eneste rådet jeg har er å øvelseskjøre masse, ha en god del lange turer.... gjør en avtale med at hver gang du skal være med når bilen blir brukt, så skal du kjøre:)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte meg med 9500 kr, klarte alt på første forsøk.. noe som er utrolig siden alle kameratene mine strøk 1-2 ganger før de klarte det.

Men jeg hadde ikke så mange timene bak rattet før jeg begynnte på skole, gikk rimelig greit det... er vel kanskje fordi jeg er et naturtalent? :)

Eneste rådet jeg har og dele egentlig er og ta det med ro når man kjører med læreren.. virker som om folk har en tendens til og bli redd for dem.. ??

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør så mye du kan privat, det er mitt tips! De timene jeg tok med folka mine var gull verdt, og sparte meg for mye penger...

Gjennomsnittet på lappen er rundt 30 timer(Kilde: Lillestrøm trafikkstasjon), da medregnet langkjøring og glattkjøring osv.

Etter hver time, få kjørelærern til å sette opp et lite notatark med ting du bør øve på hjemme, så viser du han at du kan det til neste time. Det gjorde jeg, og det funket meget bra.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønner seg også å kjøre MASSE kryss og gjennom tettsteder/byer. Har hatt 3-4 turer til og i Oslo, og takler stress mye bedre og har lært masse. Det er jo tross alt endel å holde styr på for en fersk fører. Skilt, andre biler og myke traffikanter. Blir mere oppmerksom og lærer å flytte blikket ofte. Landeveiskjøring er liksom ikke noe "biggie" i forhold:)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Jeg har hittil brukt 8500 kr, da har jeg kun oppkjøring igjen. Hadde 1 kjøretime.

Det er gutten sin det :D

Jeg har noen råd til du skal ta oppkjøringa :D

Om du kjører mye sammen med noen som har god kjøre-erfaring og kjører en del selv, så kommer du langt på vei. De har gode råd til hva du skal gjøre under visse situasjoner og hvordan du skal oppføre deg i trafikken. Kjør en god del, helst jevnlig fra du er 16 til du begynner på kjøreskolen. Da lærer du deg til hvordan trafikken fungerer og hva du alltid skal se etter, og hvordan du skal løse forskjellige situasjoner som oppstår under kjøring. Da du kommer til det tidspunktet at du skal sette deg i bilen sammen sjåførlæreren, og vise hva du kan, så inponerer du han/henne med å være helt rolig og avslappet, er oppmerksom på både slikt, fotgjengere, andre biler rundt deg, markeringer og slikt, da ser læreren fort at du har kjørt en del fra før, det letter det hele med mange timer og du sparer mange penger :D Jeg blir ikke 18 før i januar, men har kjørt bil siden jeg var 15 (p plass) og til nå, føler meg mye sikkrere og mye roligere i trafikken nå en hva jeg gjorde før. Vi var i spania i sommer, kjørte bil dit, gjennomsnittet ble på 1000 mil i bil :D Jeg kjørte 300 av dem :D artig å kjøre i 160km/t på 5 felts vei. Det var da jeg lærte meg å bruke speil skikkelig, for ikke å snakke om forbikjøring :D Så sats på mange kjøretimer privat med en faglært person før du kjører opp på skolen. var på skolen for et par dager siden, hadde du kjørt mye fra før, trengte du bare en test-time, bare for å bevise at du kan det, da blir det jo ikke mye å betale, utenom dte obligatoriske.

Lykke til :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel 12000 tror jeg.. men da hadde jeg bykjøring og det var ikke obligatorisk.. Det tok jeg egentlig bare for å lære meg lit bykjøring.. Viktig å spørre mor/far om du får sladde litt med bilen dems på vintern da.. Lærer mye av det og da kanskje du greier å holde bilen på veien når du får lappen sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider