Turboed1 Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by bcrazy hva bruker du til å simulere? Har selv desktop dyno 2000. Er litt usikker på kam dataene og med hva slags klaring durationen er målt, finner mye forskjellige tall på nettet. Desktop Dyno er en "rippa/back-engineered" billigversjon av mitt.. ;) :D Er tre måter å måle på....full dur (seat-to-seat), 0.050" og 1mm...gir forskjellige tall på samme kammen. Alle skal måles med 0 i klaring (basesirkelen på kammen er rund.) På en standard kam kan man ha 265 s-t-s,220 på 1 mm eller 208 på 0.050...for eksempel. :) Står det at det er en løps-kam og det er oppgitt f. eks. 256 grader,er det stor sannsynlighet for at det er ved 1 mm (hvis det er en japansk eller europeisk kam). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 I dyno 2000 kan jeg bare velge seat to seat og 0.050" Kammene på siden jeg la ut link til er visstnok målt på 0.020" ikke vet jeg hvorfor... Det jeg har gjort er å ta de dataene og lagt til 30 grader og brukt seat to seat i desktop dyno. Vet ikke helt hvor mye innsuget (manifold, TB) fløder. Jeg har brukt 550 cfm 3"Hg på induction flow. Jeg får disse tallene Vx kam: 132bhp@5500 192nm@4000 V kam: 133bhp@5500 192nm@4000 K kam: 136bhp@5500 187nm@4000 Enem V16 (268grader, 12.25mm løft) 132bhp@5500 196nm@4000 Vet ikke helt om dette her kan ha noe med virkeligheten å gjøre... Vx kammen stemmer jo greit med virkeligheten, bortsett fra at maks nm skal være på 3000 o/m, men jeg mistenker volvo for å "lyve" litt på tallene. Det kjennes som motoren har best nm mellom 3.5 og 4.5 tusen rpm. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 det programet der mista jeg litt trua på gitt ;) bilen skal jo få mye større topp effekt med en K kam :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 har antageligvis ikke nok kunnskap om programmet og ritkig nok data til å få det til å funke skikkelig, så om noen har peiling hadde det vært fint. På en annen side har jeg hørt mye forskjellig om k-kammen I sverige har den visstnok blitt kalt får husvagns kammen pga bra dreiemoment, mens andre sier den er nærmest ukjørbar opp til 3000 o/m. på kg trimning står dette: KG004 bra gatkam, motsvarar Volvos K-profil. Mycket stark, drar från botten. Går att använda utan alltför mycket modifieringar. Må vel prøve sel for å finne det ut... Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 den drar ikke så bra fra bunn nei.. men toppeffekten er høyere! ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.