Gå til innhold

Fangerleppe og kjøling

Ranger emnet

SpeedWell

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfart det at leppen under fangeren er viktig for kjøling av radiatoren?

Den er jo formet slik at den leder luften inn i radiatoren, hos meg er den borte og bilen går varm om jeg belaster motoren. Bakker i 5 gir og ved trekking av henger osv. Jeg har prøvd omtrent alt annet.

Om det er noen som har en slik fanger så si ifra, jeg holder på å fikse litt på vogna nå. 90 modell stasjonsvogn. Bakfanger kan også være aktuelt, med krok! Min var så rusten.

passat.jpg

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Er det noen som har erfart det at leppen under fangeren er viktig for kjøling av radiatoren?

Den er jo formet slik at den leder luften inn i radiatoren, hos meg er den borte og bilen går varm om jeg belaster motoren. Bakker i 5 gir og ved trekking av henger osv. Jeg har prøvd omtrent alt annet.

Om det er noen som har en slik fanger så si ifra, jeg holder på å fikse litt på vogna nå. 90 modell stasjonsvogn. Bakfanger kan også være aktuelt, med krok! Min var så rusten.

passat.jpg

skal du gjøre mye med den eller?

står i vw info boka at du ikke skal kjøre uten den faktisk.. oppsøk verksted snarest, for den fører jo luft mot radiatoren som du sier.

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da er leppa på!

Og siden jeg har tatt ut termostat i vitenskapens ånd, så kunne jeg konkludere med at den plast-leppa under fangeren er faktisk så effektiv at motortempen synker 35-40 grader!

Inn igjen med termostaten i morra!

Takk nitewlk og Vampire, for leppe og transport! :D

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider