Gå til innhold

Rekord 2.0S ---> Rekord 3.0 24v

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

Har stygge planer om å oppgradere rekorden min til senator sin 3.0 24v motor.. Hvilke problemer støter jeg på? Har tenkt å ta girkasse og motor ut av senator delebil.. Bremser og ditto skal jeg ta da jeg får bilen til å gå, så hovedsaken er å få motoren nedi.. noen som har gjort dette? Eventuelt en eldre senator motor? 3.0 12v?

Passer dette slik omtrent nedi, for det har jeg hørt rykter om?

Takker for alle innspill

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren går nedi, men du må hente en liten radiator fra en eller annen bil. (f.eks volvo B16 tror jeg passer). dette er fordi 3.0-motoren er veldig lang, og det dermed ikke er plass til en radiator på opprinnelig plass. denne må du derfor montere under panserplaten, i stedet for bak den... eller skal det vel gå rett i.. har du planer om å gå dette godkjent?

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så motoren går nedi uten mod? girkassa da?

Nei, dette skal ikke bli godkjent.. den bilen skal jeg bare ha i 2 år til, og skal aldri inn til ny EU for å si det slik.. Skal bare få litt mer fart på den, så den blir litt mer sladde og burne villig.. kanskje jeg faktisk kan begynne å kjøre forbi biler også.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på girkassa.. vet jeg har nye hull til girkassefester i gulvet på min, men usikker på hvilken kasse de er laget til... (har hatt 3.0 i den)..

men ang. sladding, det holder da med en 2.2 for å gjøre det.. jeg har 2.2 nå, og drar da både piruetter og bredsladder på tørr asfalt med den.. :)

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, drar piruetter på våt asfalt jeg, og da slipper det jo bra i svinga også, men alikevel.. skal det være så skal det være mener jeg.. hatt 2.2i før, og det går jo ikke akuratt bra det heller, men får se hva jeg får tak i.. sitter jo gasser i min nå, åssen er det da med ledningsnettet?

er ikke mye plukk som skal til det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang, innsprut så må du ha tank fra 2.2i, og bensinpumpe (tanken passer sikkert fra donor bilen din?) så må du jo legge opp et nytt bensinrør.

så ska det kobls opp no ledninger, men det avhenger litt av hvilken mod motoren din er. er forskjellige innsprut typer.

men om du kommer så langt så gap ut så kan jeg finne ut for deg, for jeg har koblings skjema til skiten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig bra ut.. om jeg får tak i 3.0 24v, så blir det det.. om ikke, så har jeg en 2.5 (140hk) for hånd, men det er jo ikke fullt like bra.. må kjøre fullt ut

tar kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

høres veldig bra ut.. om jeg får tak i 3.0 24v, så blir det det.. om ikke, så har jeg en 2.5 (140hk) for hånd, men det er jo ikke fullt like bra.. må kjøre fullt ut

tar kontakt :)

Om du får tak i?

Jeg har en jeg...

6500,- med motorstyring, ledningsnett, LMM m powerfilter, frontrør m lambdasonde, dynamo, starter, servopumpe. Men uten svinghjul og clutch.. Automatconverter kan medfølge..

André mob: 97 54 14 88

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...