Gå til innhold

Delekjøp USA, erfaringer?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Bestilte noen innsveisingsdeler til rodden hos Dick Spadaro for halvannen måned siden pr fax. trekket fra VISA'en skjedde like etterpå. Trekket var som forventet.

Har ikke motatt varene ennå. Kan ikke helt tro at jeg har blitt lurt, siden Dick Spadaro er relativt kjent i roddermiljøet so men seriøs butikk.

Hva må jeg forvente er "normal" leveringstid på slike ting?

Jeg ba om billigste fraktmetode pr båt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hot Rod

Bestilte noen innsveisingsdeler til rodden hos Dick Spadaro for halvannen måned siden pr fax. trekket fra VISA'en skjedde like etterpå. Trekket var som forventet.

Har ikke motatt varene ennå. Kan ikke helt tro at jeg har blitt lurt, siden Dick Spadaro er relativt kjent i roddermiljøet so men seriøs butikk.

Hva må jeg forvente er "normal" leveringstid på slike ting?

Jeg ba om billigste fraktmetode pr båt.

Hei,

jeg har kjøpt en god del fra bla. USA

Holder på med å få sendt over et par tanker (modifiserte og renoverte sjeldne racingtanker) som jeg har hatt til service i USA noen år...

Jeg vil ikke at han skal sende de med båt... det tar grusomt lang tid... og vinteren er relativt kort når man må vente på sånne deler.

Delene kommer normalt sett frem, har aldri mistet noe. Men jeg har ventet opp til 4 mnd på noe som ble sendt med båt.

Tok 1,5 mnd fra bilen min ble lastet inn i container i Fresno, CA til den dukket opp i Norge.

Heldigvis hadde jeg 9-10 tur/retur reiser til USA i 2000 og 2001, så da fikk jeg tatt med meg en god del på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt deler fra National Parts Depot i usa en gang. Bestillinga var i orden og pengene ble trukket, fikk beskjed om at delene skulle være pakket og i orden, men ingen deler kom. Måtte etterlyse delene etter ganske lang tid (tror det var nesten to måneder). Da viste det seg at de ikke hadde sendt delene, men ventet på at noe småtteri skulle komme fra backorder.

Etter litt om og men kom delene, men da hadde det tatt mange ganger så lang tid som jeg hadde forventet.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handlet litt på ebay og er fornøyd jeg.

sjekk ut selgers feedback som står nederst til høyere.

avtal frakt og avklar spørsmål før du byr.

ebay er rimelig strenge med tilbake mellinger ved svindel har jeg hørt.

har selv betalt med paypal som er trygt for svindel siden firma tar seg av overføringen.

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler alt til bilen i statene.....bortsett fra småplukk!!!

Har som regel brukt store annerkjente selskap så som Summt Racing, Ford Performance solutions, National Parts Depot, Total Control Products, Probe, Ross, Competition Cams....

Og har bare gode erfaringer når jeg vet hvordan systemet der fungerer. Må alltid spørre om det er lagervare, slik at man slipper å vente på back-order....Noen firmaer sender det de har på lager...og sender back-order når det kommer....resultat: to, eller flere sendinger, mere fraktkostnader, eksp.gebyr i tollen ++++

Sørg for å ha alt før det sendes!!!! har prøvd forskjellige fraktselskaper for flyfrakt, og har kommet til at jeg er storfornøyd med Fed-Ex. Prisforskjellen på Expresspakke (3 dager) og Expedited 10-12 dager) er så minimal at Express lønner seg!!!!

Dette ordner firmaet for deg uten noe heft. Du får telefon fra Fed-Ex når betane er klar til henting, samt hvor mye toll du må betale.

Ta med cash!!

Når det gjelder båtfrakt er det kun et firma som duger, og det duger godt!!!!! JCC Enterprice i Anaheim, California. Blir drevet av en hyggelig svenske som heter Jan Crister Carling, og han er definisjonen på gooood service!!!!Er bare å ringe han og be han om hjelp, han fixer og koordinerer det meste!!!!

Hva jeg gjør når jeg handler og skal ha det hjem med båt::

-Ringe Crister og spør om han vet når neste båt drar fra Cal.

-bestille betar hos forhandler, be om mail når alt er på lager

-når jeg får mail, ringe Crister og be han om å hente hos firmaet, plus sjekke inventarlisten jeg fakser til Crister

-Crister ringer og forteller når båt er i Oslo, hvor mye han skal ha

-sender penger inn på konto'n til Crister

etter ca 4-6 uker får jeg telefon fra Holger Fisher Shipping i Oslo om at pallen(e) fra Crister har kommet til Oslo, er tollet inn, og hvor mye jeg må betale for å hente ut varene( ta med cash)

Så er det duket for seriøs oppakking av varer på verkstedet!!!!

Huske å ringe til Crister å takke for hjelpen!!!!!!!

Vet også at Crister har et enormt kontaktnett så han er behjelpelig ned å lete opp spesifikke deler!!!!

Håper du ble litt klokere nå....:) :) :) :)

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well. Unngå å bruke Nordisk Express.

Jeg bestilte noen deler fra USA som jeg enda ikke har fått da

Nordisk Express i Oslo har klart å rote de bort på sitt eget tollager...

Dette til tross for at de sendte ut giro (som er betalt cash i kassa) og beskjed om at varen var fortollet og klar til henting.

På fakturaen står det at frakten fra USA tok 6 dager. Behandlingen og rotet i norge har nå tatt nesten 1 mnd....

Patetisk at de siste 3 km med frakt skal ta så lang tid.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

hva med et telefon nr til denne karen her da? (Jan Crister Carling)

vet du om han oxo ordner med shipping av biler?

jon

Christer Carling

JCC ENTERPRISES

3681 Howard Ave. #2, Los Alamitos, CA 90720.

Telefon: (562) 598-1991

FAX: (562) 598-3262

E.mail: chrisjcc@earthlink.net

Han sender biler, båter og motorsykler.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Blir drevet av en hyggelig svenske som heter Jan Crister Carling, og han er definisjonen på gooood service!!!!

Sorry, at jeg er litt OT: Du må ikke finne på og kalle Christer for en svenske, Christer bodde i Skedsmo i mange år, og han var så norsk at han ble omdøpt til Kristian. :)

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Burde vel egentlig nevnt det også....

men, han prater jo surrogatsvensk i telefonen da!!!:)

Har du erfaringer med Crister/kjenner du han?:)

Jada, traff Christer på Mantorp sent på 70-tallet, noen år før han flyttet til Norge.

Det går forresten ei god historie fra den gangen han bodde i USA om vinteren og her om sommeren. Han skulle selge bilen på et swap-meet før han reiste, og noen svensker dukket opp. Da de oppdaget et norsk flagg på jakka hans slo de over til svensk og spurte om han var norsk, de bemerket at han snakket litt svensk, og Christer svarte at han hadde bodd i Sverige noen år.

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå er jeg lei !

Hos Dick Spadaro sa de at siden jeg kun hadde bedt om billigste frakt og ikke oppgitt noe fraktselskap, hadde de sendt det med US-Mail og når de gjør det kan ikke sendingen spores! Er det sannsynlig? Man må da kunne spore en pakke? Får de ikke kvittering når de sender pakker i USA?

Selvfølgelig gjorde ikke jeg hjemmeleksa mi på forhånd om å oppgi et ok fraktselskap osv, men hvis de vil at jeg skal handle der senere må det da gå an å spore pakken dersom den skulle forsvinne? Jeg har tross alt betalt varene på forskudd.

De har dessuten ikke svart på EN fax (har sendt tre stykker. Alle med både mitt faxnr, postadresse og mailadrese.)

FAEN!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Nå er jeg lei !

Hos Dick Spadaro sa de at siden jeg kun hadde bedt om billigste frakt og ikke oppgitt noe fraktselskap, hadde de sendt det med US-Mail og når de gjør det kan ikke sendingen spores! Er det sannsynlig? Man må da kunne spore en pakke? Får de ikke kvittering når de sender pakker i USA?

Selvfølgelig gjorde ikke jeg hjemmeleksa mi på forhånd om å oppgi et ok fraktselskap osv, men hvis de vil at jeg skal handle der senere må det da gå an å spore pakken dersom den skulle forsvinne? Jeg har tross alt betalt varene på forskudd.

De har dessuten ikke svart på EN fax (har sendt tre stykker. Alle med både mitt faxnr, postadresse og mailadrese.)

FAEN!

Hvis US-mail og USPS (USPostalService) er det samme er det mulig pakken din kom til Norge for 3 mnd. siden men har ligget på tollageret til Nordic-express siden da da de har tollager for USPS.

Som du ser i en post lenger opp i tråden hadde jeg en lengre patetisk dialog med de for å få ut pakken min.

Nordisk Express er for tiden i trøbbel da det er flere enn meg som har hatt trøbbel: Link til Aftenposten .

De er også sleipe nok til å ta fortollingsgebyr for tollfrie varer Link til forbrukerrådet

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider