Gå til innhold

Delekjøp USA, erfaringer?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Men det var ikke mye hjelp å få hos Nordisk Express.

Mellom snakket med kolleger i bakgrunnen om hvor full hun hadde vært i helga og hvor sur kjæresten hennes var bla bla, søkte hun på mitt navn og senders navn uten å finne noe.

De kunne ikke gjøre så mye uten et såkalt GP-nummer.

Hos Dick Spadaro i USA påstår de at man ikke får noe nummer i det hele tatt når pakken sendes på billigste måte med USPS. Maste enda mer på de på fredag og etter litt om og men opplyste de at USPS kunne etterlyse en pakke dersom det var gått mer enn 90 dager, men jeg måtte vente flere dager på resultatet. Akkurat som det er noe problem. Jeg har jo ventet i #¤%& måneder allerede!

Få jo håpe de i det minste klarer å grave frem er GP-nummer, slik at jeg kan ta en ny runde med Nordisk Express ihvertfall.:mad:

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

godt råd til alle

be dem å sende med registrert luftpost dersom det ikke blir for dyrt. koster litt mer men er verd det.

har bestilt ganske mye fra usa både fra butikker og ebay og det tar ca 4-14 dager uten fortolling og 10-20 dager med fortolling.

alle jeg har fåt har kommet i posten.

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ikke toll på bildeler utover mva som regnes på grunnlag av varens pris, frakten og evt forsikring.

Det siste i "saken min" nå er at Nordisk Express innrømmer at delene kom inn på deres toll-lager 16 desember, men at de er forsvunnet!

Siden ingenting er scannet ut av lageret "må det være NSB gods som har hentet det uten å scanne det ut" som de sier. For noe jævla tull. NSB gods nekter selvfølgelig for å ha hentet det, siden ingenting viser at delene i det hele tatt er tatt ut fra lageret.

Ne skulle sjekke i "tilgjengelige kanaler". Jeg skulle ta kontakt igjen til tirsdag...... Vi får se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har Nordisk Express innrømmet at de hadde delene på sitt toll-lager i midten av desember, men har rotet de bort etterpå.

De anser delene som tapt og har gitt meg beskjed om at de ikke kommer til å gjøre mer i denne saken.

Har sagt ifra til avsender om det, og at han må kjøre en erstatningssak mot USPS, som igjen må kreve erstatning fra Nordisk Express. I samme faxen til avsenderen oppgav jeg adresse/tlf til Nordisk Express, samt navnet på personen der som gav meg beskjeden om at delene ble ansett som tapt.

Jeg har også gitt beskjed til avsender om at kan sende delene på en dyrere måte enn den billigste, for å sikre at de kommer frem.

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bestilt 16/10 i fjor, rotet bort minst en gang av Nordisk Express, ansett for tapt av Nordisk Express, sendt på nytt fra forhandler med UPS Express. Motatt 26/2.

Skal skrive mer om dette på hjemmesiden min. Kommer en egen underside med forslag til hvordan problemfri delehandel fra USA kan gjøres.

Følg med på

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kjøpte noen deler fra tyskland for en liten tid tilbake. Det funke greit, men det tok ca 6 uker før jeg fikk de... De måtte lakes i tyskland, dette opplyste ikke firmaet om, så jeg begynnte å bli litt bekymret. Så skrev jeg en mail til dem om at jeg ikke hadde mottat varene.... 7 dager seinere fikk jeg lapp i posten om at pakken var kommet!!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen dager siden nå. Det er 2. gangs forsendelse, siden Nordisk Express greide å rote bort første forsendelsen.

Jeg lagde en liten "sak" om det på hjemmesida mi:

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

For å advare andre ferskinger om hvordan det IKKE skal gjøres!

Sikkert ikke samme problemer fra Tyskland, da det ikke inbefatter flere forskjellige fraktmetoder = færre feilkilder.

Hadde uansett ikke tatt noen sjanser med Nordisk Express som distributør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner denne tråden å bli ganske lang, men tilbake i tråden vil du se andre som også er svært fornøyde med JCC.

Jeg mailet til han og fikk hjelp og tips ifm etterlysning av mine tapte deler. Han hadde jo ingenting med den saken å gjøre så han kunne jo bare gitt f.. men skrev et langt svar der han forklarte bl.a om hvordan det amerikanske postvesenet fungerer. Svært hjelpsom. Og det er tydeligvis ikke bare i Norge vi har byråkrati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var flere som hadde anbefalt han, men tenkte en url kunne være ok :)

Off-topic: Blir kult å se rodden din når den er ferdig. Selv har jeg alltid hatt lyst på en sånn delivery.

En kamerat av meg kjøpte seg en 58 chevy picup som skal bygges kratfitg om med tiden(vi snakker en del år) med luftfjæring, senka ramme og twin turbo 350.. :D :D

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...