Gå til innhold

Sikkerhet for gjenstander og bil

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Originally posted by Decepe

Dere har jo nevnt flere måter å hindre tyveri av selve bilen på... Men hva om tyvene bare vil ha girkula og en diskant!

Hva med sånn rutefilm som de bruker i High Octane? Du kan denge løs på ruten alt du vil. Glasset knuser, men "faller ikke sammen", og narkisene som ikke har peiling på lås osv kommer iallefall ikke inn... Hvordan du skal hindre proffe tyver som stikker av med hele bilen på 30sek eller noe sånt, har jeg ikke peiling på...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 year later...
,- Parkering i felles garasje f.eks. under en blokk. Her kommer jeg frem til tre gode fordeler: 1. Bilen vil holdes skjult for alle fremmede bortsett fra de som deler fellesgarasjen. 2. Nesten alle fellesgarasjer har videoovervåkning pga. de vil hindre innbrudd og holde alle som oppholder seg unødig der unna (narkiser??) 3. Har en bilen i en litt større fellesgarasje f.eks. under en blokk er sannsynligheten stor for at det er aktivitet i garasjen hele døgnet og dermed er også sjansen stor for å få jaget vekk evt. sviner som tukler med bilen "din".

Der jeg bodde var det faktisk tryggere å sette bilen på gata enn i garasjen under blokka. Dette fordi at der fikk de arbeidsro, og hvis det kommer noen så er det jo bare å gjemme seg i en krok, og så er det ingen som legger merke til noe. Utrolig mange som mistet bilstereo og diverse i blokka der! Så jeg vil heller kalle felles garasje for falsk trygghet.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde var det faktisk tryggere å sette bilen på gata enn i garasjen under blokka. Dette fordi at der fikk de arbeidsro, og hvis det kommer noen så er det jo bare å gjemme seg i en krok, og så er det ingen som legger merke til noe. Utrolig mange som mistet bilstereo og diverse i blokka der! Så jeg vil heller kalle felles garasje for falsk trygghet.

Hørt og skjønt det samme skjønner du. Og ikke alle kjenner alle når det bor 200-300 mennekser i leilighetene over. Enda bedre hvis den står ute, da går det folk forbi hele tiden, men samtidig får man oppmerksomhet hvis bilen er spesiell... Dilemma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble bilbatteriet til håndtakene. Dette skrur du av med fjernkontrollen.

~14,4 Volt er ikke på langt nær nok til å sende en strøm av noen betydning igjennom idioten som fikler med bilen din. Skal man ha dette gjennomført er man nødt til å transformere opp spenninga til ~50.000 Volt; kanskje helst via et astabil vippe koblet til en grassalt stor spole. Trikset er at ved å sende en strømpuls inn i spola vil denne danne et magnetfelt rundt seg. Bryter du da strømmen (vippa går lav igjen), så bruker spola opp dette magnetfeltet til å indusére er høy spenning i viklingene, og det er denne spenninga man bruker for å skade svinet. Har man da et system kraftig nok skal dette holde til å sprenge (!) hånda til den som rører. Bare litt synd for lille Ole som står og lurer ved bilen din bare for å se hva klokka er, eller hvor høyt speedometeret går. Er det dette som kalles "colatteral damage", kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins også i enkelte biler, i forbilndelse med setevarme eller varsellampe for bilbelte...

Hadde dog ikke følt meg trygg, da slike brytere slutter og fungere etter en tid...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider