Gå til innhold

vanelige feil ???

Ranger emnet

Don Maggi

Anbefalte innlegg

Bærekuler , høydereg på fremlykter, lekkasje i bagasjerom, dårlig kontakt i el speil, traversforinger (meget viktig å sjekke, er ett HELVETE å skifte).

det som eg kom på sånn i farten

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust under lista i baggasjerom, ta av lista og sjekk under. Selger blir sikkert like overraska som deg hvis det er rust der.. he he..

Sjekk om elektriske vinduer, takluke etc fungerer. Kan ofte hende at det ikke er koblet på igjen hvis en dør er bytta eller lignende.

- Hvis det er noe spes så er det bare å spørre, har 85` 320 selv så jeg vet en del om den bilen evnt kan raskt finne det ut.. (:

Edit: Overse innlegget under her.. he he (: Vet ikke alt..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Bærekuler , høydereg på fremlykter, lekkasje i bagasjerom, dårlig kontakt i el speil, traversforinger (meget viktig å sjekke, er ett HELVETE å skifte).

det som eg kom på sånn i farten

Offtopic, er det en spesiell måte man kan merke om det du nevner, bærekuler etc er slitt? Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men når jeg slepper clutchen litt fort kommer det liksom et lite "dunk" før det skjer noe.. Slærk i en aksel, slitne motorfester (Har akkurat bytta det ene, men vet at det andre bør byttes, men fungerer) eller kan det være noe annet? Har akkurat bytta diffen bak, sjekka da også foringer og aksler og de virka forholdsvis nye.. Men jeg er litt grønn på emnet og kan ha tatt feil..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke bærekulene fremme, er bare å jekke bilen opp, stte ett kubeine eller lignende mellom bærearm og spindel (?) og brekke litt opp og ned og se om det er bevegelse i bærekulen.

kan og være slakk i foringene på mellomakselen din. Dette er lett å finne ut av, hvis du gidder å ta ned beskyttelses dekselet og/eller eksosen.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Don Maggi

jeg må bare spørre hva er forskjellen på en 320 og en 320i. skulle sjekke forsikring på bmw´n da stod det 320 og 320i.....:rolleyes:

i`en står ihvertfall for injection.. Injection modellen har flere hester og er derfor dyrere og forsikre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Sjekke bærekulene fremme, er bare å jekke bilen opp, stte ett kubeine eller lignende mellom bærearm og spindel (?) og brekke litt opp og ned og se om det er bevegelse i bærekulen.

kan og være slakk i foringene på mellomakselen din. Dette er lett å finne ut av, hvis du gidder å ta ned beskyttelses dekselet og/eller eksosen.

Okey, skal prøve det.. Er bare så kjipt at jeg må demontere bilen for å få den opp på bukk.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider