Gå til innhold

Du vet du er en ricer når...

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Ingenting slår Mr. Mustang GT-R mannen uansett hvordan man vrir og vender på det..

 

"Turbo Rotary with headers, special edition Mustang GT-R......"

 

Han bare eier!

 

Anyways, mye morsomheter der...

 

Derimot å gå for "clear corners" kan da ikke mulig være en ricer sak... Den som påstår at oransje blinkers er penere enn hvite har seriøse problemer.... :)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by S-2000

Ingenting slår Mr. Mustang GT-R mannen uansett hvordan man vrir og vender på det..

 

"Turbo Rotary with headers, special edition Mustang GT-R......"

 

Han bare eier!

 

Anyways, mye morsomheter der...

 

Derimot å gå for "clear corners" kan da ikke mulig være en ricer sak... Den som påstår at oransje blinkers er penere enn hvite har seriøse problemer.... :)

 

Jeg synes faktisk noen biler, bl. a. eldre japanske biler passer med oransje blinkers. Da spesielt om bilen har hvit lakk. BMWer passer generelt veldig bra med hvite blinkers. Lexuslykter passer stort sett ingen andre enn...Lexus. Trodde jeg skulle få illebefinnende da jeg så en driftingvideo der noen hadde slengt lexuslykter på en Nissan Silvia s15. Det burde nesten vært kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Derimot å gå for "clear corners" kan da ikke mulig være en ricer sak... Den som påstår at oransje blinkers er penere enn hvite har seriøse problemer.... :)

 

Dette har du selvfølelig rett i, men trur egentlig at det han mente var klare glass med hvite pærer..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Så, du sier at teknologi liksom skal erstatte 6,75L slagvolumet i Rolls Royce? Der har du en følelse Honda aldri kommer til å erstatte.

 

Rett motor til rett bil sier nå jeg, prøv å se for deg; la oss si; en Lincoln Continental med en tvangsfora 2L, eller en 2L med pustebesvær; nei, jeg trodde ikke det heller.

Jeg sier bare at det finnes andre måter å få en sterk motor på enn "just overbore it".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg sier bare at det finnes andre måter å få en sterk motor på enn "just overbore it".

Ja la oss stjele teknologi fra mopeder... Den får sikkert mer hk hvis den går til 9000rpm...

 

Woha drittfett med en bil som er dau under vanlig kjøring og man må opp på rundt 4000 før man får et snev av drag..

Nytter ikke å ha vtec og andre superdingser når de ikke kobles inn før hundreåørten rpms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Decepe

Ja la oss stjele teknologi fra mopeder... Den får sikkert mer hk hvis den går til 9000rpm...

 

Woha drittfett med en bil som er dau under vanlig kjøring og man må opp på rundt 4000 før man får et snev av drag..

Nytter ikke å ha vtec og andre superdingser når de ikke kobles inn før hundreåørten rpms..

 

 

haha lol

 

Du har virkelig satt deg inn i motorteknologi ser jeg.

 

Hvorfor tror du feks. Ferrari varver 9000rpm på sine motorer? Fordi det er morro? Ferrari, Porsche, Lamborgini etc. bruker alle systemer i sine biler som er tilvarende honda sitt vtec system (variable ventiltider og løft).

 

Hvis du tar deg et minutt til å gruble over denne likningen, så skjønner du kanskje at for å få masse effekt er man nødt til å ha høyt turtall:

 

effekt = dreiemoment x turtall

 

(regnet i rad/sek)

 

Hvis du tar en titt på denne filmen så skjønner du kanskje hva jeg mener. En 1.8 liters høyturtalls motor mot en 8 liters "lastebilmotor":

http://www.revolutionms.com/videos/Vipervstegra.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

 

haha lol

 

Du har virkelig satt deg inn i motorteknologi ser jeg.

 

Hvorfor tror du feks. Ferrari varver 9000rpm på sine motorer? Fordi det er morro? Ferrari, Porsche, Lamborgini etc. bruker alle systemer i sine biler som er tilvarende honda sitt vtec system (variable ventiltider og løft).

 

Hvis du tar deg et minutt til å gruble denne likningen, så skjønner du kanskje at for å få masse effekt er man nødt til å ha høyt turtall:

 

effekt = dreiemoment x turtall

 

(regnet i rad/sek)

 

Hvis du tar en titt på denne filmen så skjønner du kanskje hva jeg mener. En 1.8 liters høyturtalls motor mot en 8 liters "lastebilmotor":

http://www.revolutionms.com/videos/Vipervstegra.wmv

 

Har satt meg langt nok inn i motor...

 

Det som får meg til å klikke er ricere spes hondaricere som digger teknologien sin så sinnsykt. Den er ikke så bra for faen..

 

Hvis noen først digger noe så beskytter de det til døde...

Det gjelder ikke bare ricerhorer men vaghorer og amcarhorer også!

Grrrr.

 

og til den filmen:

Vil mye heller ha en turbobil på 150hk med 80% av max dreiemoment fra 2000 til 4000 enn en 150hk na biil med dreiemoment på 4000 og oppover.

Rett og slett fordi jeg driver ikke med illegal streetrace der jeg drar fra vipere og andre farkoster... Det betyr ikke at jeg ikke kan gi på av og til.. Men jeg kjører ikke helt gris når jeg først gir på. Men de gangene foten blir bly.. så er det greit å slippe å gå ned ørten gir for å kunne føle akselerasjon..

 

Sånn gallen er spredd... nå er jeg fornøyd... ffs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Decepe

og til den filmen:

Vil mye heller ha en turbobil på 150hk med 80% av max dreiemoment fra 2000 til 4000 enn en 150hk na biil med dreiemoment på 4000 og oppover.

Rett og slett fordi jeg driver ikke med illegal streetrace der jeg drar fra vipere og andre farkoster... Det betyr ikke at jeg ikke kan gi på av og til.. Men jeg kjører ikke helt gris heller. Men når jeg først skal gi på.. så er det greit å slippe å gå ned ørten gir for å kunne gi på...

 

 

haha du har virkelig ikke satt deg inn i poenget med variabelt ventilløft. Hele poenget der er jo å få flat momentkurve.

 

Ta feks min bil. En 1.8liter N/A med vtec (variabelt ventilløft og tider). Når jeg hadde bilen min på dyno målte den 85% moment ved 2000rpm. 90% ved 3000rpm og 100% ved 7500rpm. Dvs. en sterk momentkurve over et svært bredt turtall.

 

Her har du fra siste draget mitt (målt fra 3000rpm og oppover -> på hjula):

 

http://kvien.no/integra/bilder/diverse/dyno_protrim.jpg

 

Kan ikke klage på den momentkurva.. heh...

 

Jeg kjører på 5. gir over alt med bilen. Seig som bikkjeskinn på lave turtall. Og når jeg skal ha det morro og flise overvektige pustebesværte tyskere, girer jeg ned et knepp eller to og drar opp mot rødt nær 9k.

 

ahhhh..... det er delig å være opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Etter å ha sett en "Domestic" Ford F-350 Turbodiesel med full understellsbehandlig (LES: Høy) kjøre kvartmila på 11:43 så lurer jeg på om de virkelig er så misunnelige på "Imports" som dere tror.

 

Denne du tenker på?

 

http://www.figenschau.com/HC/F350.wmv

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

haha du har virkelig ikke satt deg inn i poenget med variabelt ventilløft. Hele poenget der er jo å få flat momentkurve.

 

Ta feks min bil. En 1.8liter N/A med vtec (variabelt ventilløft og tider). Når jeg hadde bilen min på dyno målte den 85% moment ved 2000rpm. 90% ved 3000rpm og 100% ved 7500rpm. Dvs. en sterk momentkurve over et svært bredt turtall.

 

Her har du fra siste draget mitt (målt fra 3000rpm og oppover -> på hjula):

 

http://kvien.no/integra/bilder/diverse/dyno_protrim.jpg

 

Kan ikke klage på den momentkurva.. heh...

 

Jeg kjører på 5. gir over alt med bilen. Seig som bikkjeskinn på lave turtall. Og når jeg skal ha det morro og flise overvektige pustebesværte tyskere, girer jeg ned et knepp eller to og drar opp mot rødt nær 9k.

 

ahhhh..... det er delig å være opplyst.

 

Har leita etter dynochart på hondamotor lenge.. for å se. Den var jo overraskende bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den F350'en er trimma med dieslenes svar på lystgass. -Propan.

Den går på 4wd til nesten halveis før føreren kobler til bakhjulsdrift, med rundt 1100 fotpund dreiemoment trengs 4wd..

Gutta på NastyZ28.com kjente visst eieren av bilen, husker ikke helt alle detaljene, men dreiemomentet er helt abnormt.

Mener det var rundt 700 dieselgamp/1100 fotpund

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår