Gå til innhold

Du vet du er en ricer når...

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Pompiuses

 

haha du har virkelig ikke satt deg inn i poenget med variabelt ventilløft. Hele poenget der er jo å få flat momentkurve.

 

Ta feks min bil. En 1.8liter N/A med vtec (variabelt ventilløft og tider). Når jeg hadde bilen min på dyno målte den 85% moment ved 2000rpm. 90% ved 3000rpm og 100% ved 7500rpm. Dvs. en sterk momentkurve over et svært bredt turtall.

 

Her har du fra siste draget mitt (målt fra 3000rpm og oppover -> på hjula):

 

http://kvien.no/integra/bilder/diverse/dyno_protrim.jpg

 

Kan ikke klage på den momentkurva.. heh...

 

Jeg kjører på 5. gir over alt med bilen. Seig som bikkjeskinn på lave turtall. Og når jeg skal ha det morro og flise overvektige pustebesværte tyskere, girer jeg ned et knepp eller to og drar opp mot rødt nær 9k.

 

ahhhh..... det er delig å være opplyst.

 

heh, nå ble jeg veldig imponert over honda må jeg si. den motoren har nesten 60 hk (58,7) mere enn min og under 30nm (29,7) mere min motor. så jeg er ikke helt enig med at det går å få en serlig sterk (les: moment) motor uten hjelp av pustehjelp eller stort slagvolum.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

 

heh, nå ble jeg veldig imponert over honda må jeg si. den motoren har nesten 60 hk (58,7) mere enn min og under 30nm (29,7) mere min motor. så jeg er ikke helt enig med at det går å få en serlig sterk (les: moment) motor uten hjelp av pustehjelp eller stort slagvolum.

 

Det går ikke å ta særlig mer ut enn 110nm pr. liter på en NA motor. Dvs. når min bil, på 1797ccm, dytter nesten 200nm på svinghjulet så er jo ikke akkurat det dårlig.

 

Men 200nm er jo ikke mye moment relativt sett. En større NA motor eller en nærsagt hvilken som helst FI motor klarer å dytte mer moment enn det.

 

Poenget er å ha en bred momentkurve for kjørbarhet samt å få motoren til å yte mye arbeid for bra akselerasjon (hk->høyt turtall), og det er der motorteknologi kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

Hørt om S2000 eller NSX?

 

....Ja for de har de jo tenkt å fortsette med bakhjulstrekk på:rolleyes: Blir vel 4wd, syns jeg å huske,. som forsåvidt er greit nok.. Men liker bedre rwd personlig.. Men for f, tenk dere civic vtec med rwd! Åhhåhhhhhjerkoff

 

Edit: Kom i forkant av meg der! Skal de slutte med de? Jaja, ikke mer å forvente.. Honda er rare folk... slutte med fiiine bilene

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

 

...som forøvrig forsvinner fra markedet snart, sånn at Honda kun sitter igjen med små bybiler og sedate familiebiler på kartet.

Bravo, Honda :rolleyes:

 

Hvor har du det fra?

 

NSX blir jo erstatt av en ny bil i samme klasse og rwd. Husker ikke helt hva den heter.

 

S2000 blir faktisk oppgradert med en 2,2 liter. Fortsatt rwd. Har heller ikke hørt noe om at den skal kuttes å produsere med det første.

 

Dessuten har du jo alle Type-R bilene til Honda, som jeg ikke syns passer under kategorien sedate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

Du vet du er sliten i øynene når... ...du har lest gjennom en lang liste med morsomheter totalt blottet for avsnitt og mellomrom.

 

 

hahahahah LOL :D

 

 

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70c

Han har glemt dem med "wannabimmers" som trøkker pedalen i bånn på sin 316 cabriolet og tror de har M3.

 

Eller de som har A6 og tror de har RS6. :D (selvopplevd)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

 

Eller de som har A6 og tror de har RS6. :D (selvopplevd)

 

Eller de lure folka som tror de kjører rally når de er ute med sin Peugeot 206 Gti .

 

Det har jeg opplevd , men da ser jeg folka som regel i speilet etter en liten stund uansett .

 

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår