Gå til innhold

Jeg er SÅ lei! Er det bare meg...??

Dulle

Anbefalte innlegg

*Sukk*

I dette øyeblikk av sinne, galskap og oppgitthet må jeg innrømme det.. akkurat nå HATER jeg Primera.

Dynamoen min..den er enten kaputt, eller trenger nye børster. Det er hvertfall det man har analysert og tenkt seg fram til vha. kløkt og litt målinger med det alltid like kjekke multimeteret til nabon.

Så, i dag, tenkte jeg at jeg skulle få skrudd ut jævelen, og sett hva som er feil med den. Nå skal det sies i sammenhengen at jeg ikke akkurat er verdens beste mekaniker..jeg kan en del i teori, men har MINST 8 tommeltotter når det kommer til praktiske saker.

Vel nu, jeg åpner panseret, og ser ned i det alltid like rotete og trange Primera motorrommet, ser til venstre for den skitne motorblokka mi, ned mot framlykta på venstre side, og der er den. Dynamoen.

Så trår jeg til og løsner kabler og ting på den, og alt går knirkefritt.

Så hender det uvirkelige. Jeg skal gyve løs på den første 15mm bolten (eller var det 16?) som holder dynamoen der den skal være. Remma på dynamoen er jo helt i veien. Jeg kommer ikke til med den skinnende og lange kombinasjonsnøkkelen min. Dermed tenker jeg at jeg får løsne denne remma, men den er jo selvsagt veldig stram, så det lar seg jo ikke gjøre med bare håndkraft. Det sitter jo et strammehjul et eller annet sted inne i der, men det forbaske dritten de har gjort og plassert alt så trangt og drit gjør at jeg UMULIG kan komme til og få løsnet dette.

Ååååååååååh..jeg er så leeeei!

Vel å merke hadde sikkert hele operasjonen vært såre enkel, om jeg bare hadde et eget Nissan verksted med lift, 2-3 garasjejekker, jekkestøtter og grop..

Sorry gutta, måtte bare få ut litt aggressjon.

Om noen har noen gode ideer eller liknende, eller vil kjefte på meg for at jeg syter eller være frekke og si at jeg ikke kan noe, så kom med det.

*sukk*

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er noen mekaniker og har 8 tommeltotter, burde du skaffe deg Haynes verkstedhåndbok... Der står det meste! Har investert i en slik bok til alle bilene jeg har hatt og det har vært et av de lureste kjøpene jeg har gjort!

Selvfølgelig har jeg plagdes en god del før jeg har fått til de vanskeligste operasjonene, men boka var til god hjelp!

Værst gikk det når jeg skulle bytte termostat på Mi16 min. Klarte å vri av hodet på den ene skruen... Måtte demontere en hel masse ekstra for å få ut den delen som skruen satt fast i. Så måtte jeg borre ut skruen (tok ca 4 timer!!!). Hele operasjonen tok hele dagen, istede for bare en halv time... :) Men det ble bra til slutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ronnyprimera

Mistet en skrue oppe i motoren en plass. Tok tid og sinne før jeg fikk den ut igjen, pga. det var så trangt.

Miste skruer o.l. kan være kipt... Ved siden av Haynes bøkene er det ett hjelpemiddel jeg er veldig glad i, menlig en magnetskål jeg kjøpte på Biltema. Denne holder fast på skruer selv opp ned! Små fastnøkler og slikt går også. Endelig et godt produkt på Biltema.....

Ellers kan det være kjekt med en presenning under bilen dersom en skrur på grus - lettere å finne igjen småting en mister.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider