Gå til innhold

Sidevindu foran i Golf 2

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Kjørte inn i bomstasjonen her en dag og sveivet ned vinduet, men når det skulle opp ble det forjævlig hardt å sveive og vinduet satt bom fast. Fikk dratt det opp tilslutt, men nå tør jeg ikke åpne det igjen.

Får jeg tilgang til mekanikken til vindusheiseren ved kun å ta av panelet i døra?

Noen som har hatt samme problemet??

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta av panelet ja. Er vel ca 10 skruer så sitter du med hele mekanismen i hånda. Koster ca 300.- for ny på NBS, men kjøp den gjerne ett annet sted.

Husk å lime på plasttrekket i døra, bytt gjerne til no kraftigere plast og lim veldig nøye rundt hele, pass på sånn at vnnet ikke kan legge seg i "lommer" nederst, da tærer det limet og man før vannlekkasje. Ryker plasttrekket har du plaskedam i bilen etter en god regnskyll! Bruk silikon el. lign til å lime me, det holder!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappa me rei dua!!!!

Gå å finn no svartspray for å skjule rusta på hermeetikkboksen din a!

Nuddelhue.....

og bare vent til snøen er borte, da skal du få mange timers opplæring i hvordan golf mk2 ser ut bakfra!:D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

At vindusheis mekanismen går i stykker på golfen er langt på vei noen sensasjon:) Har samme problemer på skuta mi jeg og, men det er "bare" på passasjer siden så jeg har ikke orket å bestille nytt:)

Det sitter to skruer i en metallplate som vinduet er festet i. Disse kommer til syne om du drar vinduet litt ned. Så mye mer er det vel ikke å si. En ganske grei jobb altså, men som sagt lenger opp: Pass på plastikken på dørsiden. Denne er for oftest en tynn gammel plastikk lerve som sprekker oppp bare du ser på den. Bytt den ut med noe tykkere plastikk som er bedre å jobbe med.

Og pass på at ikke vinduet detter ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider