Gå til innhold

reservehjul under bagasjerom?

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen andre vært inne på tanken å flytte bakre eksospotte, for så å montere reservehjul under bilen? tenkte da på under selve bagasjerommet.

Det er jo et ganske svært "rom" der potten er, vet noen om det er plass til et hjul?

måtte vel i så tilfelle flyttet potten lengre frem (har rund potte).

jeg kan ta eksos ut på sidene, foran bakhjul også, da jeg har 2-dørs.

jeg tenkte på dette, siden ejg ikke har bagasjerom i 242'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Hei!

Har noen andre vært inne på tanken å flytte bakre eksospotte, for så å montere reservehjul under bilen? tenkte da på under selve bagasjerommet.

Det er jo et ganske svært "rom" der potten er, vet noen om det er plass til et hjul?

måtte vel i så tilfelle flyttet potten lengre frem (har rund potte).

jeg kan ta eksos ut på sidene, foran bakhjul også, da jeg har 2-dørs.

jeg tenkte på dette, siden ejg ikke har bagasjerom i 242'en.

Hvorfor har du ikke bagasjerom på 242'en a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvordan det er på 242`en.. men affal på min 245 så er bensintanken på en måte i veien for dette inngrepet.. dog har jeg fjerna bakpåtta å satt inn 2 småe simons gjennomgangspåtter og 2,5" fra mellompåtta å bak.. ble grom lyd.. enkelte har sakt at di hadde ikke problem med å tro det var en v8.. men dog kan ikke di ha mye peil.. :P

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vagga

vet ikke hvordan det er på 242`en.. men affal på min 245 så er bensintanken på en måte i veien for dette inngrepet.. dog har jeg fjerna bakpåtta å satt inn 2 småe simons gjennomgangspåtter og 2,5" fra mellompåtta å bak.. ble grom lyd.. enkelte har sakt at di hadde ikke problem med å tro det var en v8.. men dog kan ikke di ha mye peil.. :P

245 har vel et "nedbygg" for ekstrasete?

Jeg har ikke målt diameter, men utifra mitt elendige øyemål, ser det ut som om en felg vil passe der. (mellom tank og fanger altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøv!

om det passer så kjøp deg en sånn hjul-sele og lag til fester.

Link: http://www.gundersenmotorsport.com/04/dekk%20reim.jpg

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HansM-740GL

Dekk på boks??? How? Aldri hørt om? Noe link eller bilder?

Skum lignende stoff du fyller i dekket ved pungtering... de som jobber med dekk anbefaler det ikke

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider