Gå til innhold

Hvor langt er man fra en fotoboks når man blir tatt ?

Ranger emnet

Hondaen

Anbefalte innlegg

Vil tro det var bilen foran meg som ble tatt, jeg hadde ca 86km/t på speedometeret i en 80 sone..:rolleyes: kan umulig trigge så lett.

Ikke lett å si hvem av oss som ble tatt. Må være bilen foran meg med mindre fotoboksen har en jævlig zoom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på at du hadde 86 på speedometeret i en 80 sone så var det neppe du som ble tatt.

Speedo`n viser noen km feil og jeg har hørt at fotoboksen ikke knipser før man har passert 88km/t i 80 sone.

Aner ikke hvor riktig dette er men....

Men blir jo en spennende tid fremover da for å se om du får bot eller ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Vil tro det var bilen foran meg som ble tatt, jeg hadde ca 86km/t på speedometeret i en 80 sone..:rolleyes: kan umulig trigge så lett.

Ikke lett å si hvem av oss som ble tatt. Må være bilen foran meg med mindre fotoboksen har en jævlig zoom! :D

Usikker på eksakt meter antall, men tipper rundt 15-20m

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at det 92km/t de knipser på. pleier nå å ligge i ca 90 forbi og har ikke blitt knipset. men det kan jo være forskjell på de gamle og de nye digitale boksene. hvitt eller rødt lys?

edit: så nå at du bor i bergen. var det i damsgårdstunnellen? så en buss bli tatt der på fredagen. den var det hvitt lys i, da er vel denne blitt digital??

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.... det var i damsgårdstunnellen! Et hvitt blink.

Satan den der er hissig!!

Får lyst å rulle en hagle ut vinduet og fyre av et par skudd........... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser på asfalten litt før fotoboksen vil du som regel se 3 streker som står rimelig tett etterhverandre på tvers av veibanen. dette er sensorene.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damsgårdstuneleln sine bokser stod innstilt på 92 før i de gamle analoge dager sin tid, men det er vel 1/2 - 1 år siden de stilte ned toleransen på disse. noe en kamerat av meg som kjører varer for Royal'en fikk smertelig erfare to ganger.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i Bergen gikk ut i avisen og sa at den grensen for når man blir tatt, blir justert etter hvilken "kjørestil" de er ute etter å ta, og at de har vært justert ganske ofte. Så det blir egentlig tull å sitte å spekulere i hvor grensen er satt, den kan variere fra gang til gang når boksen er på.......

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Jeg ble tatt i fotoboks i 70-sonen, hadde ca 85 da det blinka rødt.

Ble målt til 79 km/t. Så det er vel litt feil på speedo og så har de en feilmargin de trekker fra.

Den feilmarginen er minimal på stasjonært utstyr. Sikkert ikke mer enn 0.5 til 1 km/h.

Har lagt merke til disse strekene forran fotoboksene jeg også.. og de er jo ganske nærme da..

Men du kan jo se på fotoboksen når du kjører forbi når du er rett forran boksen, den står jo litt på skrå inn mot veien og den peker jo på et bestemt punkt og når man kjører forbi den kan man jo se til en viss grad hvor dette punktet er.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider