G60Turbo Skrevet September 13, 2003 Rapporter Share Skrevet September 13, 2003 Har vært uten PC i ett par måneder, så jeg har ikke fått posta noe om mitt "prosjekt". Det har værten lang vei, men magefølelsen tilsier nå at jeg snart er i enden av den veien, iallefall motormessig. Har vært litt plunder underveis, innsuget kræsja med turbomanifolden, så innsuget ble ståendes skjeivt på, er vel unødvendig å tilføye at den pakninga holdt lenge.... Bremsa motoren med def. innsugspakning til 152hk @ 0,7 bar 80-120 i 3 gir med flying start gikk da på 4,7sek. med 150kg for mye i bilen, (passasjer og bagasjen full av verktøy og campingutstyr.) Bytta innsugspakninga og da var det ut å gasse igjen, bilen gikk merkbart bedre selv om trykket fortsatt var satt til 0,7bar 80-120 i 3 gir gikk nå på 4,2 sek (fortsatt 150 kg overvekt i bilen) Men da var det jo tid for at noe skulle gå skjeis igjen, turboen løsna...... hadde bare brukt "vanlige" bolter den gang jeg skrudde den fast i manifolden, så boltene hadde strkt seg når det blei veldig varmt....... så da var det bare å rive av manifoldene IGJEN.... fikk tak i noen skikkelig bolter og noen sinnsyke låseskiver, så nå sitter det! Fikk i går på Turbo XS boost controller, ekspreminterte litt på hvordan motoren utartet seg på høye trykk og det er bare en ting å si..... SINNSYKT!!! vet ikke hvilke trykk jeg var oppe i, turbotrykksmåleren stopper på 1,5bar og der er det en fysisk sperre som gjør att nåla ikke går lenger... men den hadde nok krypi ett godt stykke opp på runde to..... Måtte jo seff ta en 80-120 test på dette trykket og...... :D hadde ikke stoppeklokka da, men telte..... TusenogEN - TusenogTO -Tuse........ og da var vi på 120 gitt..... det gikk fort!!! Specs på motoren nå: G60 blokk og topp, urørt, gått 135k Manifold fra en turbodisel, sveisa på flens til T3 Garrett T3 turbo, AR .42 kompressor med trim 60 kompressorhjul AR .63 eksoshus Haltech E6K styringssystem, halveis mappet 280ccm @ 3 bar dyser Bensinstrykksregulator fra Porsche 944 2.5 16v sucker 4bar grunntrykk IC fra Golf Rallye Turbo XS boost controller En eller annen blow off ventil, nyser peeeeent! 2.5" downpipe fra turbo og helt bak, bare en "rettigjennom" flammepotte under, så det er nok lyd (målt til 99.8db @ 4500rpm..... :D) Ladetrykk skal ligge på 1.2-1.3 når jeg får den ferdigmappet, håper på å tippe over 200hk Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 Originally posted by G60Turbo Specs på motoren nå: G60 blokk og topp, urørt, gått 135k Manifold fra en turbodisel, sveisa på flens til T3 Garrett T3 turbo, AR .42 kompressor med trim 60 kompressorhjul AR .63 eksoshus Haltech E6K styringssystem, halveis mappet 280ccm @ 3 bar dyser Bensinstrykksregulator fra Porsche 944 2.5 16v sucker 4bar grunntrykk IC fra Golf Rallye Turbo XS boost controller En eller annen blow off ventil, nyser peeeeent! 2.5" downpipe fra turbo og helt bak, bare en "rettigjennom" flammepotte under, så det er nok lyd (målt til 99.8db @ 4500rpm..... :D) Ladetrykk skal ligge på 1.2-1.3 når jeg får den ferdigmappet, håper på å tippe over 200hk stemmer den dataene der???? trudde ikke det var noen motor i den nu:D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 De dataene er akkurat som deg, utgått på dato..... Motoren er ute og ny bygges, skal nærmere 300hk enn 200 hk :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Hvordan går det med bilen nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Ny større turbo kom i går. :) Nye motoren er sandblåst og lakkert, samt girkassa. Bilen har fått nye hjul, Shmidt Modern Line, 9x16 Nå skal alt begynnes å bygges sammen, er nok på veien i midten av juni. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by G60Turbo Ny større turbo kom i går. :) Nye motoren er sandblåst og lakkert, samt girkassa. Bilen har fått nye hjul, Shmidt Modern Line, 9x16 Nå skal alt begynnes å bygges sammen, er nok på veien i midten av juni. lykke til ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by G60Turbo Bilen har fått nye hjul, Shmidt Modern Line, 9x16 Bilder? :cool: Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by Jonte Bilder? :cool: Må nok vente til bilen er ferdig før det kommer noe bilder..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Dette er på vei inn i disse dager Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by G60Turbo Dette er på vei inn i disse dager Mojjo;) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Jeg lukter hk i store mengder ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 ser spennende ut dette her :) kjiipt at den ikke blir å se på liertoppen i år... liker bilen din veldig godt ! men blir kanon dette når det blir ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 nydeligt :D Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 så forfengelig du er ole i dole.. blått innsug også da! synes den snurra di så litt lita ut jeg ;) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Hvilken topp er det der? Og hvilken diff er det du skal ødelegge med den? ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg