Gå til innhold

G60Turbo GullGolfen

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Har vært uten PC i ett par måneder, så jeg har ikke fått posta noe om mitt "prosjekt". Det har værten lang vei, men magefølelsen tilsier nå at jeg snart er i enden av den veien, iallefall motormessig.

 

Har vært litt plunder underveis, innsuget kræsja med turbomanifolden, så innsuget ble ståendes skjeivt på, er vel unødvendig å tilføye at den pakninga holdt lenge....

 

Bremsa motoren med def. innsugspakning til 152hk @ 0,7 bar

80-120 i 3 gir med flying start gikk da på 4,7sek. med 150kg for mye i bilen, (passasjer og bagasjen full av verktøy og campingutstyr.)

 

Bytta innsugspakninga og da var det ut å gasse igjen, bilen gikk merkbart bedre selv om trykket fortsatt var satt til 0,7bar

80-120 i 3 gir gikk nå på 4,2 sek (fortsatt 150 kg overvekt i bilen)

 

Men da var det jo tid for at noe skulle gå skjeis igjen, turboen løsna...... hadde bare brukt "vanlige" bolter den gang jeg skrudde den fast i manifolden, så boltene hadde strkt seg når det blei veldig varmt....... så da var det bare å rive av manifoldene IGJEN.... fikk tak i noen skikkelig bolter og noen sinnsyke låseskiver, så nå sitter det!

 

Fikk i går på Turbo XS boost controller, ekspreminterte litt på hvordan motoren utartet seg på høye trykk og det er bare en ting å si..... SINNSYKT!!! vet ikke hvilke trykk jeg var oppe i, turbotrykksmåleren stopper på 1,5bar og der er det en fysisk sperre som gjør att nåla ikke går lenger... men den hadde nok krypi ett godt stykke opp på runde to.....

 

Måtte jo seff ta en 80-120 test på dette trykket og...... :D

hadde ikke stoppeklokka da, men telte.....

 

 

TusenogEN - TusenogTO -Tuse........ og da var vi på 120 gitt..... det gikk fort!!!

 

Specs på motoren nå:

 

G60 blokk og topp, urørt, gått 135k

Manifold fra en turbodisel, sveisa på flens til T3

Garrett T3 turbo, AR .42 kompressor med trim 60 kompressorhjul AR .63 eksoshus

Haltech E6K styringssystem, halveis mappet

280ccm @ 3 bar dyser

Bensinstrykksregulator fra Porsche 944 2.5 16v sucker 4bar grunntrykk

IC fra Golf Rallye

Turbo XS boost controller

En eller annen blow off ventil, nyser peeeeent!

2.5" downpipe fra turbo og helt bak, bare en "rettigjennom" flammepotte under, så det er nok lyd (målt til 99.8db @ 4500rpm..... :D)

Ladetrykk skal ligge på 1.2-1.3 når jeg får den ferdigmappet, håper på å tippe over 200hk

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by G60Turbo

 

Specs på motoren nå:

 

G60 blokk og topp, urørt, gått 135k

Manifold fra en turbodisel, sveisa på flens til T3

Garrett T3 turbo, AR .42 kompressor med trim 60 kompressorhjul AR .63 eksoshus

Haltech E6K styringssystem, halveis mappet

280ccm @ 3 bar dyser

Bensinstrykksregulator fra Porsche 944 2.5 16v sucker 4bar grunntrykk

IC fra Golf Rallye

Turbo XS boost controller

En eller annen blow off ventil, nyser peeeeent!

2.5" downpipe fra turbo og helt bak, bare en "rettigjennom" flammepotte under, så det er nok lyd (målt til 99.8db @ 4500rpm..... :D)

Ladetrykk skal ligge på 1.2-1.3 når jeg får den ferdigmappet, håper på å tippe over 200hk

 

stemmer den dataene der???? trudde ikke det var noen motor i den nu:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ny større turbo kom i går. :)

 

Nye motoren er sandblåst og lakkert, samt girkassa.

 

Bilen har fått nye hjul, Shmidt Modern Line, 9x16

 

Nå skal alt begynnes å bygges sammen, er nok på veien i midten av juni.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Ny større turbo kom i går. :)

 

Nye motoren er sandblåst og lakkert, samt girkassa.

 

Bilen har fått nye hjul, Shmidt Modern Line, 9x16

 

Nå skal alt begynnes å bygges sammen, er nok på veien i midten av juni.

 

lykke til ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår