Gå til innhold

nå er jeg såååå lei av audi! trøbbel

Ranger emnet


Whistler

Anbefalte innlegg

helvetes drittbil! nå er jeg lei. hatt trøbbel med den siden jeg kjøpte den for et år sia nå..

greia er denne:

 

i stad: cruiser i 60kmt...så begynner det å gå saktere..hjelper ikke å trykke på gassen. trykker inn clutchen og triller inn på en busslomme, mens motoren hulker på 2-3 hundre rpm. ingen eller liten respons når jeg trykker inn gasspedalen.

slår av tenninga.. slår på igjen. nå går motoren fint igjen.

kjører bort og parkerer for å ta ut no cash. kjører 100 meter og så kødder den igjen..stopper bilen og slår av motor. så på igjen. fusker litt første 100 meterne, men så går det fint de neste 3 mila.

nå står den ute i gården.

den dør bare helt ut. lukter litt bensin når dette skjer.

den begynte med dette i fjor høst.. det jeg da gjorde var å bytte termostat, lambdasonde, bensinfordeler, luftmengdemåler, luftfilter. luftmengdemåler var det siste som ble bytta. rundt februar/mars var det. kom frem på diagnostikken at det var feil på den.

så den ble da bytta, og etter det så har ikke bilen stoppa.. den har vært ustabil på tomgangen dog.. men nå i dag stoppa den igien.

virker som det skjer når det har regna en del og temp er under 15+.

bilen har hele tia vært ganske opp og ned i ytelse.. noen ganger går den evig dårlig, andre ganger går den som et skudd i forhold.

hva pokker er dette for noe drit?!

holder på å bli sprø av dette!

ARG#"%#

 

 

edit: bensinfilter er også bytta

 

 

EDIT: bilen er en audi 80 2.0E 1990 modell. motorkode 3a. km-stand ca 260 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lukter det bensin fra motorrommet?

 

For meg høres dette ut som om bensinpumpa stopper, eller at det er noe feil med trykkventilen (som sørger for at insprøytningssystemet står under konstant trykk).

På en 480 jeg hadde røk den ventilen, med den følge at bensin ble spylet gjennom styringa til ventilen (noen vacumslanger) og inn til en "dings" inne i bilen... lukta VEEEEELDIG bensin... ;)

 

For å sjekke om det er problemer rundt pumpa:

 

når bilen går normalt, stopp den og løsne en bensinslage i motorrommet (forsiktig) og sjekk at du har trykk.

Når bilen stopper, løsne samme slangen (uten å vri på starteren), har du ikke trykk nå, har pumpa stoppet (og motoren brukt opp den bensina som var i systemet).

Vanligeste her er "løse ledninger" til pumpa eller defekt pumpe, men det er også mulig at elektronikken som styrer pumpa er defekt. (vanligvis er det en boks som bla sørger for å stoppe pumpa hvis du kræsjer (og motoren stopper))

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke Audi 80, men vanligvis oppe rundt bakakselen, eller inne i tanken.. (og da en luke i gulvet i bagasjerommet).

 

kan jo være en føler eller noe, som gjør at motoren enten går veeldig rikt (da skal det lukte, og ryke litt svart) eller veldig magert.

 

men som sagt, sjekk om du har bensintrykk, når den stopper.. så får du verifisert pumpa...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår