Gå til innhold

nå er jeg såååå lei av audi! trøbbel

Ranger emnet


Whistler

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jafo

Kjenner ikke Audi 80, men vanligvis oppe rundt bakakselen, eller inne i tanken.. (og da en luke i gulvet i bagasjerommet).

 

kan jo være en føler eller noe, som gjør at motoren enten går veeldig rikt (da skal det lukte, og ryke litt svart) eller veldig magert.

 

men som sagt, sjekk om du har bensintrykk, når den stopper.. så får du verifisert pumpa...

 

:)

 

hvilken slange skal jeg nappe ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil, har du trykkreguatoren nede til venstre på bilde #6 (den lille "runde"), den skal ha tre løp, ett med trykk fra pumpa, ett med trykk til insprøytningssystemet, og en retur (tilbake til tanken) uten trykk, Det som ser enklest ut der er den koblingen til venstre opp mot vinduet (fremdeles bilde #6) men det kan jo være returen (vanskelig å se fra bildet, mulig det står noen piler på den ventilen).

En annen mulighet er en av de fire slangene fra "dingsen" (kvadratisk, med fire skrudde slanger på) til høyre for trykkregulatoren. Slangene går til dysene.

 

men som nevnt, har ikke skrudd på Audi før, så dette er på ett mere generellt grunnlag..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å skjekka plugger og plugg ledninger? kan jo bytte pluggledninger, plugger, fordelerlokk, stiften og rotoren..

 

men er vel bensinpumpa høres det ut som... dårlig kontakt eller noe slikt

 

 

ps..

 

bilde 0008.jpg

 

du mangler en slange inn på innsuget. da trekker den muligens falsk luft

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

bilde 0008.jpg

 

du mangler en slange inn på innsuget. da trekker den muligens falsk luft

hmmm? kan ikke se den, jeg (uhm hvis den mangler er den jo vanskelig å se ;)) men kan ikke se noe som mangler..

Tenker du på "røret" oppe til venstre på innsuget? tipper det er skruen for tomgang (eller co2)..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Whistler

se der ja. skal stikke ut og sjekke den slangegreia nå.

pluggledninger osv er 1 år gammelt tror jeg. ble bytta rett før jeg fikk bilen.

 

men det fordelerlokket.. er det ikke bare et plastlokk?

Fordelerlokket er i ett eller annet kunststoff, og kan ha sprukket, men da burde du også hatt problemer sommerstid..

Kontakten til bensinpumpa sitter mye mere utsatt til for fukt...

Pluggledningene dine ser nye ut, så de ville jeg ikke ha byttet..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler lokket er det svarte du ser, den "plata" under er bare beskyttelse for stiften (som sitter under der igjen).

Rotoren er den som stikker opp når du har tatt av lokket.

Alle de fire polene inne i fordelerlokket (til pluggledningene) skal være blanke og fine, og ikke mye slitt. i midten skal det være en fjærbelastet kullstift.

Rotoren skal heller ikke se slitt ut...

 

men om du har problemer med vann/fukt her: ta en motorvask, starter bilen greit etterpå, ligger ikke problemet i motorrommet :)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggfort....

 

nå......

 

koster mere å få en slik bil til å gå 10 sek på 402 , enn det mange her har økonomi til......

 

å delekonton burde være ganske stor.....

 

Men hva er så kult med ei gammal stasjonsvogn som veier nesten 2 Tonn og har 3-400 hester.....

 

En 69 Camaro veier 1700 og har lett en 4-500 kh... til en brøkdel av prisen....

 

Fart koster,vis man vil kjøre tysker/japse å har råd til HVIT skilter....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår