Gå til innhold

nå er jeg såååå lei av audi! trøbbel

Ranger emnet


Whistler

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det riktig at det er et grovt hakk i en av polene i fordelerlokket? Blir dette dypt nok kan vel kontakten mellom rotor og kontakt bli så som så. Tror allikevel dette ikke er årsaken til problemene: Da ville det vel vært mer stabil fusking. Men selvfølgelig: Alt utvider seg med temperatur. Fukt ser det ikke ut til at det var der. (har du kontrollert med motorvask?)

 

Har mest tro på en dårlig kontakt/tidvis kortslutning på tilkoblingene til pumpa. Skittent vann leder strøm, og kan få en kontakt til å fuske. Vi hadde en 80 1,8 s med mono injection tidligere, og der satt pumpa på bensinrøret foran tanken, dersom jeg ikke husker feil. Temmelig utsatt for salt og sprut....

 

Har du en Haynes-bok på Audi'en? De er til stor hjelp, og den omandler bare Audi 80. Dermed er det meste av beskrivelse/bilder relevant på din bil. Koster et par tre hundre kroner.

 

Ikke gi opp! Audi 80 synes vi var en veldig god bil med fin kjørefølelse. Ja, en må skifte deler på dem i blandt, men det må en på alle biler. Hadde nok hatt bilen fremdeles hadde det ikke meldt seg et behov for å frakte barnevogn.... Lykke til!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et rimelig grovt hakk i den ene polen ja. har kjøpt ny rotor og fordelerlokk idag, og skal sette det på så fort været tillater det.. regner evig her.:|

haynes bok har jeg vettu, og har finni ut at pumpa sitter ved siden av bensinfilteret under bilen ved tanken :)

ska ta en tur på biltema og kjøpe en litt grov jekk så jeg får kommi meg under der og sjekka ut pumpa og kontakta til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt på nytt fordelerlokk og rotor nå. virka som motorn gikk litt mer stabilt på tomgang nå. sjekke bensinpumpa gjør jeg når det ikke striregner...

fant ut at det lokket som dekker fordelerlokket er delvis ødelagt å. ene festet er vekk.. hehe.. så det sitter ikke så godt fast. sikkert derfor det gamle fordelerlokket ser ut som det gjør.

kjøpe nytt til uka. :)

nå tar jeg en liten tur for å sjekke om jeg merker noen forskjell. håper ikke dritten stopper :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Styggfort....

 

nå......

 

koster mere å få en slik bil til å gå 10 sek på 402 , enn det mange her har økonomi til......

 

å delekonton burde være ganske stor.....

 

Men hva er så kult med ei gammal stasjonsvogn som veier nesten 2 Tonn og har 3-400 hester.....

 

En 69 Camaro veier 1700 og har lett en 4-500 kh... til en brøkdel av prisen....

 

Fart koster,vis man vil kjøre tysker/japse å har råd til HVIT skilter....:D

 

Det spørs hva man sikter til... for å kjøre 402 metern har de fleste japse/tyskere altformye mimikk som øker kostnaden dramtisk for at en skal kunne tåle påkjennigene de får av feks "rivstarter" og det er når en ser bort ifra motoren. ..

men, skal en ha en rask gatebil som også skal kunne brukes utenom "rettstrekkene" da er vel tysk/rice alternativet...

 

 

Det er vel ikke noe økonomi i å kjøpe en dyr bil bare for å rive ut/skifte ut understell/gearkasse/drivverk som er konstruert for normal-kjøring/bane og bytte dette ut med rett-fram egenskaper som en drag bil må ha. og så må en begynne på motoren.

 

bottom-line: der er intet kompromiss mellom bane-bil og drag-bil..

 

 

litt off topic dette,, sorry

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... idag har den vært litt tullete. var fin på morran når jeg dro på jobb, men når jeg skulle hjem igjen på ettermiddagen så rota den litt.

starter motoren, lar den gå litt på tomgang, så etter kanskje 20-30 sekunder så begynner turtallet å falle ned på 2-3 hundre rpm.

pumper litt med gassen så går turtallet opp til 1500~ så daler det ned på 2-3 hundre igjen. pumpe igjen så gjentar det seg. slår av motoren og slår den på igjen så er den nogenlunde grei. kjører et stykke til jeg kommer til et kryss og må stoppe for en annen bil. trykker inn clutchen så går turtallet rolig opp på ~1500 før det faller ned på ~1000. dette skjer to ganger. etter det så var det ikke noe problem resten av turen. ca 1 mil..

:O

begriper ikke hva dette kan være :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ny raport. hehe

 

i dag er det sol og varmt ute da. men likevel så tulla den litt på morran og på ettermiddagen.

slår på motorn.. står og idler i 20 sekunder.. så faller turtallet. pumper litt med gassen så kommer det seg.. gjør det et par ganger.

så siste gangen så falt den ned på 2-3hundre rpm før den gikk opp på 13-14 hundre av seg selv.. så falt den ned på 950~ og la seg der. funka fint hele veien hjem etter det.

hører også bensinpumpa når jeg slår på tenninga. hører ikke noen ulyder eller noe egentlig. :O

 

tror dette greiene har en sammenheng med at bilen nykker når jeg slipper ut gassen under fart. slik som det er når motorfestene er dårlige.. men de bytta jeg forrige uke. nykker fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår