Gå til innhold

69 Camaro Z/28

Ranger emnet


Modmach1

Anbefalte innlegg

Den var meget pen ja.

 

Har all respekt for folk som originalrestaurerer gamle klassikere, og synes det er bra noen tar vare på disse i opprinnelig stand, men selv hadde jeg aldri kjøpt en original eller restaurert til originalstand. Vil ha en bil som jeg synes er bedre enn original, og begynner heller et prosjekt på en "herja" sport coupe e.l. Prioriterer bruksvennlighet (ikke diagonaldekk, riktige farger på understell, krittmerker), og synes det er VELDIG viktig at jeg kan bruke bilen mer eller mindre hele sommeren (Ja, det regner faktisk i Norge). Å ha en så fin bil at man ikke tør bruke den mer er det mest tragiske jeg ser, hele vitsen/gleden med bilen er jo borte da.

 

Ekte Z28/RS/SS'er skal man ta vare på, men 6'er bilene, og vanlige coupe'er har jeg ikke dårlig samvittighet for å bygge om.

 

NEW: Du har en vannvittig flott bil, ta godt vare på den. Vis den fram når været er pent, så flere får forståelse for hvor flotte disse bilene faktisk var/er.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Den var meget pen ja.

 

Har all respekt for folk som originalrestaurerer gamle klassikere, og synes det er bra noen tar vare på disse i opprinnelig stand, men selv hadde jeg aldri kjøpt en original eller restaurert til originalstand. Vil ha en bil som jeg synes er bedre enn original, og begynner heller et prosjekt på en "herja" sport coupe e.l. Prioriterer bruksvennlighet (ikke diagonaldekk, riktige farger på understell, krittmerker), og synes det er VELDIG viktig at jeg kan bruke bilen mer eller mindre hele sommeren (Ja, det regner faktisk i Norge). Å ha en så fin bil at man ikke tør bruke den mer er det mest tragiske jeg ser, hele vitsen/gleden med bilen er jo borte da.

 

Ekte Z28/RS/SS'er skal man ta vare på, men 6'er bilene, og vanlige coupe'er har jeg ikke dårlig samvittighet for å bygge om.

 

NEW: Du har en vannvittig flott bil, ta godt vare på den. Vis den fram når været er pent, så flere får forståelse for hvor flotte disse bilene faktisk var/er.

 

 

Skal love deg at bilen har et godt hjem, flere burde pusse opp bilene sine slik at at de hvertfall ser representable ut.

 

Denne bilen har vært "MISBRUKT" av meg, det kan jeg love dere. Før jeg pusset den opp hadde vi noen heftige turer, inkl 8500rpm girskiftinger, med påfølgende 2 stk defekte råder, 3 støtsenger penetrerte vippearmene, og 3 bøyde. I tillegg til defekte synkro ringer på annet og 3.e gir.

 

Det kan godt skje igjen. Det friste, alle mine biler blir brukt til det de var bygd for. En CHEVY 302 er ikke en sunn cruise motor, men en hyggelig helge kompis, for nattlige skrike runder på 7-8 tusen rpm.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

men det har jo ikke vært billi det der......

 

så ønsker man seg en slik bil er det jo bare å hoste opp 3-400 store vis det er restaurert ordentlig......;)

 

Billig,! alt er relativt, kjøpte bilen i 97, det var en kjempe bil allerede da, plukket den i molekyler og gjorde alt opp igjen.

 

Når jeg kjøpte bilen stod det et CROSSRAM innsug, og som dere ser et GM CROSSRAM glassfiber panser på bilen. Disse CROSSRAM innsugene er ufattelig ettertraktet, og dermed dyre. Et slikt innsug med Panser, komplett går for 20-23 tusen $ for tiden. Det ble brukt i 60 tallets NASCAR racing.

 

Jeg kan lett selge Innsuget og panseret for det samme som jeg ga for hele bilen i 97. Innsuget ligger forøvrig på hylla, det egner seg best mellom 5000-8500 rpm. Vanskelig på gata, hvertfall med en slapp 4,10 utveksling, burde hatt 4,56, eller 4,88.

 

Denne bilen har ikke kostet veldig mye i forhold til hva den er verdt, mest arbeid. Hadde god hjelp av en kompis hele tiden, så det gikk greit det også.

 

Neste steg nå kan bli at jeg monterer innsuget igjen, har fått snusen i noen 69 GM headers, og at jeg lager det 4.e eksos anlegget på bilen.

 

 

Når denne bilen var til salgs på 90 tallet syns alle det var drit dyrt, jeg syns det var gratis. Glad for det i dag, markedet for en slik bil er større en bare Norge, å sende en container til USA er ingen ting i kostnad, i forhold til hva de betaler for slike biler der borte.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår