Gå til innhold

Cherry GTT motor -> Micra

Ranger emnet

Lucifers_child

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1986 Nissan micra med en pinglemotor! jeg lurte på om det i det hele tatt er mulig å få plassert en 1,5 liter Cherry GTT turbo motor i denne? og ev om det er usaklig mye arbeid??

[1986] Nissan Micra GT-R - {Vraket}

[1987] Ford Sierra Sedan 2.0i (gobilen..) - {solgt}

[1992] Volvo 240SE - {vraket}

[1995] VW Vento] - {SOLGT}

[2001] Volvo S40 - {Gobila mi:D}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walla!

Akkurat dette har jeg spurt om her før, og som jeg har erfart så er problemet og få godkjent en 115hk motor i en micra som om du har 1l'eren så har den 52hk, dette blir over 100% effekt økning.

Fikk høre av han finske fyren att det var en max grense i finnland på 25% , DVS. 50hk*25/100=25 -> 75hk..

Men hvem trenger og vite att det er en turbo motor i micraen din da ;)

Du bør sjekke ut er om motorfester og slikt kan lages/skaffes eller om du må sveise nye fester..

Du må oxå korte inn drivakslene 40 ca på venstre side for cherryen har litt lengre drivakser der og muligheten for att radiatoren må flyttes lengre fram er stor hvis snurra skal få plass. For og få dette custom made i Finland så ville det koste ca 1300 NOK

For og få drivakslene til og passe lettere, så kan du swappe over selve demperene og tårnene (markert i rødt)

brake.jpg

Det elektriske lendings nette må oxå over og da tror jeg du kan få problemer med speedometer kabelen, men du kan jo da swappe over selve instrument panelet fra cherryen med litt kreativitet :)

Det neste blir bensin pumpa. Cherry har bensin pumpa inni bensin tanken og kan være vanskelig og få den inni micra tanken, så da kan du kjøpe en ekstern bensin pumpe fra f.eks Saab 9000 turbo.

Får nok den lille loppa til å bevege seg med cherry motor ja, 115hk på 700kg bil hjelper!! :)

Det har jo blitt gjort:

Dsc00130.jpg

Dsc00129.jpg

Som du ser er demperene og tårnet kuttet ut og erstattet med cherry sine dempere og tårn..

Dsc00132.jpg

Lykke til! er det flere spørsmål så bare spørr! kommer ikke på alt i farten nå ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider