Gå til innhold

snøscootere...

Ranger emnet

blixanio

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

kom nettopp hjem fra åmot (et sted utafor drammen).

har vært der hele helga å kjørt snøscooter. fy fan har ikke vært med på noe villere. det går fort når det er 1,77 kg per hk..

fikk dessverre ikke tatt bilder.. hvis noen ser en rød snøscooter som flyr rundt på åmot så er det kompisen min. hehe :D :D

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, siden jeg nå bor på Svalbard så er snøscooter endel av livet.

Går mest i Polaris for min del, hadde en Mountain Cat med Thunder 1000 motor.Bytta den ut, den ble for tung å leke med i skrentene og sånn.

Har nå en Ultra 700 SKS med PSI Trippelanlegg (150hk+).

Tenkte jeg skulle mekke en hjemmeside etter nyttår og legge ut bilder og filmer fra kjøring her oppe!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking

Tenkte jeg skulle mekke en hjemmeside etter nyttår og legge ut bilder og filmer fra kjøring her oppe!

det skal bli gøy å se bilder fra svalbard.

150+ hk? den går vel litt bra :) snøscootern til kompisen min er trimma. borra 1 mm. ca 145 hk tror jeg..

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Kordan scotter er det han har dah??

Viking: Ultran er jo ikke noe lettvekter det heller da...;)

Sant nok, 286 kg er litt mye da :-)) men det ordner seg når jeg får lettet den noen kg.Går fort i aks.

Har en gammel Indy Trail SKS som skal bygges litt på, fikk tak i en RMK 800 motor og sleideforlenger + et 151" belte.Blir en fin hillclimber tror jeg!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

det er egen klasse for snø-scooter (beltemotorsykkel heter det vel..) kl. S

tror det er 16 års-grense på den, uten å være sikker ;)

stemmer nok at det er en egen klasse for scotter..

det som er så fint med den er at som 16åring kan du sette deg rett på en scotter med 170-180hk og med en topp fart på over 200km/t..

0-100 på ca 3 sek..:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider