Gå til innhold

Defa problem

Ranger emnet

nilsgeorg

Anbefalte innlegg

Har et problem med defa anlegget i bilen. Har nettopp kjøpt bilen, så jeg er ikke kjent med systemet, og nå har jeg et problem, og noen spørsmål.

Kan begynne med spørsmålet mitt... Den tidligere eieren av bilen kan ikke finne koden til defa systemet (A,B,A,B koden), så jeg lurer på hvordan jeg kan skifte kode? er det murlig? hvordan?

Problemet!:

Jeg har også et problem med defaen. I dag (lørdag) var jeg på et verksted og skrude av lydpotten av bilen(skal sette på ny på mandag), og som vanlig så elter man dørene åpen, spiller litt musikk osv, og bateriet blir tappet. Så når jeg var ferdig og skulle hjem, fant jeg ut at bilen bråket så mye at jeg heller eltet bilen utenfor verkstedet til mandag, så jeg parkerte bilen utenfor (merket at bilen var litt tungstartet pga. lite strøm). Så i kveld kveld var jeg ute å kjørte med fattern sin bil, og jeg stakk innom parkeringsplassen utenfor verkstedet for å se til bilen, og det jeg så var at det lyste konstant rødt av lampen i vinduet(den som blinker når alarmen er på), så jeg lurte på hva som hadde skjed, så jeg prøvde og åpne dørene (med defa kontrolleren), men ingen respons, fikk ikke opp dørene. Jeg kan jo åpne dørene med nøklen, men da deaktiverer jeg jo ikke alarmen, og da vil den utløses.

Fikk vite av en kompis som kunne litt om defa, at det var problemer med disse systemene når bilen blir fråsen (nå er det - 14 grader her... fan så kaldt!!!), så det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre? har jo ikke koden til defasystemet, så det kan bli problemer med å få av alarmen hvis den går.

Jeg kan jo prøve og koble strøm på mottorvarmeren(som er en del av defa systemet), slik at bateriet blir laddet opp, motoren blir varm, men jeg vet ikke om det er den rette løsningen!?

Snakket for så vidt med personalet på verkstedet, men de kunne ingen ting om defa (kun noen gamlinger som driver bensinstasjon, og har en stor garasje som de låner ut til mekking)

Noen som kan hjelpe meg??? må finne en løsning før mandag...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødkoden til alarmen får du ved å henvende deg til et autorisert DEFA verksted. Verkstedet kan henvende seg til DEFA norge og får koden derfra.

De trenger å vite serienummeret på alarmen(står på baksiden av hjernen).

Når alarmdioden lyser konstant rødt er det p.g.a for lav spenning på batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nesten samme problemet med forrige bilen min.. batteriet ble tomt (en eller annen idiot som hadde "glemt" å slå av cd-spilleren :D )..

vel vel..;) batteriet var ihvertfall så tomt at jeg ikke fikk slått av alarmen.. og den utløste ikke da jeg åpna bilen med nøkkelen heller (uten å slå av alarmen først)..

derimot så ble den utløst da jeg kobla til lader på batteriet.. (kanskje ikke så rart).. men,kan ikke huske at lysdioden lyste konstant... dette var også på et eller annet gammelt Defa utstyr..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider