Gå til innhold

Orange County Choppers

Ranger emnet

Hayabuza

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hayabuza

Jesse James go home sier jeg bare...

At Paul Jr. er flink med design skal ikke jeg krangle på, men han er ikke noe chopper bygger som kan måle seg med Jesse.

Paul lager ikke sine egne rammer,skjermer og har vel bare laget en tank jeg kan huske (Comanche).

Jesse er en gammeldags chopper bygger. Han kan kunsten og banke plater og er mye bedre på det meste håndverksmessig.

Paul later som alt er så jævlig vanskelig når han setter sammen syklene. "det vanskelige med denne operasjonen er at hvis jeg ikke kapper på midten, ødelegger jeg hele skjermen"

Så kapp på midten da!!!

Ikke kan han (Paul) og sveise heller (Må man slipe over sveisen etterpå, kan du ikke sveise.)

Men selvfølgelig, det finees bedre chopper byggere en Jesse også. Men dette er folk som ikke er alment kjent, bare innenfor miljøet.

Eddie Trotta:

b1010400.jpg

Martin Bros:

Dragon-005.jpg

Paul Yaffe:

00003343.jpg

Russ Tom:

b1404400.jpg

Roger Goldammer:

DSC_2242.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antheus

At Paul Jr. er flink med design skal ikke jeg krangle på, men han er ikke noe chopper bygger som kan måle seg med Jesse.

Paul lager ikke sine egne rammer,skjermer og har vel bare laget en tank jeg kan huske (Comanche).

Jesse er en gammeldags chopper bygger. Han kan kunsten og banke plater og er mye bedre på det meste håndverksmessig.

Paul later som alt er så jævlig vanskelig når han setter sammen syklene. "det vanskelige med denne operasjonen er at hvis jeg ikke kapper på midten, ødelegger jeg hele skjermen"

Så kapp på midten da!!!

Ikke kan han (Paul) og sveise heller (Må man slipe over sveisen etterpå, kan du ikke sveise.)

Men selvfølgelig, det finees bedre chopper byggere en Jesse også. Men dette er folk som ikke er alment kjent, bare innenfor miljøet.

Enig, occ folka gjør ikke så mye selv egentli. De bare fixer litt på ting og tang for å så sende det til lakkering.

You know, to be honest with you, we suck.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende å høre på jr som sutrer om hvor jævla vanskelig alt er ja...

Likte det da Mikey lagde blues-sykkelen og Jr stressa og pressa ham til å bruke den vanlige tanken (prefabrikert tank selvfølgelig), Mikey plukka ut en anna tank, og den passa bare SÅ mye bedre.

Jr er oppskrytt og får (tar) for mye oppmerksomhet fra kamerafolkene. ...linselus...

/rant off

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at mange som bygger choppere får dem til å se ut som at dem kommer fra en annen planet eller noe. Man ser jo nesten ikke tanken, alt går jo i et fra forskjerm til bakskjerm, OCC sine chopper ser ikke slik ut, litt mere typisk easy rider (om noen husker den filmen fra 70 tallet) .

Jeg tviler på at det er så veldig mange som sitter nede i garasjen sin å tror dem kan gjøre noe så veldig mye bedre enn OCC , som virkelig har grunn for å tro det.

Det er vell ikke helt på sin plass å bedømme hvorvidt noen kan sveise eller ei, av å se på TV.. Jeg hadde nå ikke fått det til så pent som Paul Jr.! Så bare når han lagde den sorte enke sykkelen, det nettet over tanken var orgasmiskt bra..

Jeg vil nok tro at de fleste som bygger sykler shiner opp sveisene litt, spesielt på tanker og deler som visuelt sett skal se perfekt ut.. . Alt som blir håndlagd får et tykt lag med et slags sparkel (over hele seg) og så blir det slipt ned med sandpapir, man kan jo ikke regne med at bearbeiding av stål med sveiseutstyr osv. gir en lakk klar overflate liksom..

Jeg digger både OCC og Jesse James, ingenting er som den kalde glass colaen og litt potetgull på lørdagskvelden når OCC entrer TV`n..

Noen som vet nårtid det kommer nye episoder forresten ?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Jeg syns at mange som bygger choppere får dem til å se ut som at dem kommer fra en annen planet eller noe. Man ser jo nesten ikke tanken, alt går jo i et fra forskjerm til bakskjerm, OCC sine chopper ser ikke slik ut, litt mere typisk easy rider (om noen husker den filmen fra 70 tallet) .

Jeg tviler på at det er så veldig mange som sitter nede i garasjen sin å tror dem kan gjøre noe så veldig mye bedre enn OCC , som virkelig har grunn for å tro det.

Det er vell ikke helt på sin plass å bedømme hvorvidt noen kan sveise eller ei, av å se på TV.. Jeg hadde nå ikke fått det til så pent som Paul Jr.! Så bare når han lagde den sorte enke sykkelen, det nettet over tanken var orgasmiskt bra..

Jeg vil nok tro at de fleste som bygger sykler shiner opp sveisene litt, spesielt på tanker og deler som visuelt sett skal se perfekt ut.. . Alt som blir håndlagd får et tykt lag med et slags sparkel (over hele seg) og så blir det slipt ned med sandpapir, man kan jo ikke regne med at bearbeiding av stål med sveiseutstyr osv. gir en lakk klar overflate liksom..

Jeg digger både OCC og Jesse James, ingenting er som den kalde glass colaen og litt potetgull på lørdagskvelden når OCC entrer TV`n..

http://www.clubchopper.com <- kjakt med folk som sitter i garasjen og gjør det MYE bedre en occ gutta (men så bruker de en liten evighet også da) ;)

Er litt negativ mot occ nå, men det er ikke slikt ment, har sett alle episodene osv heh.

Men programmet "Biker buildoff" eller noe i den duren er myyyyye fetere :D Der er det forsjellige folk som mekker choppere som bygger hver sin sykkel innen en viss tid, 1mot1, så må de kjøre de så så langt til et treff, der publikum velger den beste som får gå videre i programmet :)

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, "The great biker build off".

De har 30 dager til og bygge sykkelen.

Og nå kommer "World`s biker Build-off"

Her er en presse melding fra Martin Bros:

"Filming began this past Dec 2003 on Martin Bros. Bikes first feature appearance on the Discovery Channel. This three episode international broadcast called “World’s Biker Build-off” is set to air September 6th 2004.8:00pm-11:00pm EST. The premise of the show is each nation involved is represented by one bike shop which will build a bike in 30 days. The finale was filmed at “The Rat’s Hole” bike show in Daytona Bike Week march 62004. The audience will decide then and there who will be named the best bike builder in the world.

Joe Martin of Martin Bros. Bikes has been selected to represent the United States in this international competition against “Exile Cycles” representing the U.K. and Scotty’s Choppers” representing Australia.

It is quite an honor to be selected to represent the USA considering the magnitude of the competition but Joe will have no problem living up to the challenge. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Enig med du! Dere kan jo prøve å se framover, når Paul Jr. en gang blir til en Paul Sr., han blir nok bare bedre og bedre i det han gjør med tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by KinG^KaoZ

Zero-Engineering Walz-Hardcore og Redneck-Choppers eller hva de kaller seg liker jeg best da. Redneck folka lager f.eks prostreet greier utav buell sine sykkler!

Har vel rundt 100hk :D

Es tuning Trondheim har bygget en Buel med Turbo og intercooler og bytta motorstying..

Jeg husker ikke sikkert men mener de målte 130 hk på bakhjulet iallefall :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider