BeemerZ1 Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Noen som har peiling på hvor mye rutene i en Golf 3 tåler før de begynner å dette ut/knuser? Jeg har planer om å slå norgesrekorden i Super Street 1-2 NW (hvis det er der jeg havner..) på 148.noe dB, hvis dette lar seg gjøre uten å måtte bytte til plexi. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 jeg vil i hvertfall anbefale deg å få et solfilm verksted til å legge sikkerhetsfilm på rutene dine, da tåler de en del mer. en ting til som kan være lurt å er å sveise en bit metall over hvert hjørne på frontruta for å hindre at den flyr ut. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by ALJ_GSi en ting til som kan være lurt å er å sveise en bit metall over hvert hjørne på frontruta for å hindre at den flyr ut. Å delta i Extreme isteden for Super Street ???!!! Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by BeemerZ1 Noen som har peiling på hvor mye rutene i en Golf 3 tåler før de begynner å dette ut/knuser? Jeg har planer om å slå norgesrekorden i Super Street 1-2 NW (hvis det er der jeg havner..) på 148.noe dB, hvis dette lar seg gjøre uten å måtte bytte til plexi. Du kan ta det helt med ro, eller dvs, dette har med hva slags frekvens du bygger bilen til å spille.... Lave frekvenser = Større mulighet til å ødelegge ruter, spiller som regel lavt.... Høyere frekvenser = Mindre mulighet til å ødelegge ruter, spiller som regel høyere.... Ruter pleier og gå "ved normal peak" på ca 165 dB i Super Street biler... Disse gutta bytter frontrute noen ganger: http://www.termpro.com/asp/competitorstats.asp?Competitor_ID=5449 Husk på at verdensrekordene i Street klassene er på godt over 150 dB, og der skifter de skjeldent frontrute :) PS, bytter du ut frontruta di med Plexi, så er det Extreme som gjelder.... Å sette inn en "tynn" plexirute vil bare gjøre at du spiller lavere... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Backflipp Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 åja bare 48000 watt RMS :rolleyes: Siter - AUDI 100 quattro x-BMW 320i m-tech -solgt x-MB 230E 2.3l -spiker x-MB 190E 2.0l -spiker x-Opel Ascona C luxus -spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbpeter Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by ALJ_GSi jeg vil i hvertfall anbefale deg å få et solfilm verksted til å legge sikkerhetsfilm på rutene dine, da tåler de en del mer. en ting til som kan være lurt å er å sveise en bit metall over hvert hjørne på frontruta for å hindre at den flyr ut. Ikke för att vara frekk eller nåe sånt.Men har du egentli någon peiling på dbdrag?Feks regler og andre ting? Siter !!!The official pimp of dbdragracing!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 har bare litt peiling på det, driver å lærer meg mer og mer for hver dag som går... god lyd som er tingen min.. ok leste meg fram til at det var ulovlig med den lille ideen min. har fått en del kunder til å legge sikkerhets film på rutene sine jeg, slik at viss dem skulle knuse så henger alt glasset sammen. har gjort dette på min egen bil også, og det har redda meg en gang fra å støvsuge bilen min for glass. det går vel ikke under modifisering av bil? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by BeemerZ1 Noen som har peiling på hvor mye rutene i en Golf 3 tåler før de begynner å dette ut/knuser? Jeg har planer om å slå norgesrekorden i Super Street 1-2 NW (hvis det er der jeg havner..) på 148.noe dB, hvis dette lar seg gjøre uten å måtte bytte til plexi. Lykke til da, for han som har den rekorden skal enda høyere ;) og den er på 148,5 nå.. Men tror nok kjerra tåler endel hvertfall Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Frontruta i min golf 3 sprakk når jeg hadde en RF Power HX2 i porta kasse.. Veit ikke hvor mange db eller hvor mye luft den flytta, men det var helt ok trykk.. Kan være monteringsfeil av ruta som gjorde det.. Veit ikke .. Fikk ny rute gratis jeg :D Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by KingCamel Frontruta i min golf 3 sprakk når jeg hadde en RF Power HX2 i porta kasse.. Veit ikke hvor mange db eller hvor mye luft den flytta, men det var helt ok trykk.. Kan være monteringsfeil av ruta som gjorde det.. Veit ikke .. Fikk ny rute gratis jeg :D Tror neppe det var lydtrykket alene som gjorde at ruta sprakk for å si det sånn ;) hvor mange tommer var disse på da? Han som har rekorden tror jeg har 2x15" RF Power HX2 med 2 x SPL Dynamics EXT-4000 og 100F kondensator eller noe sånnt :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Høres jo bra ut dette! Da tror jeg at jeg går i gang med prosjektet utover vinteren... Og bare så dere vet det, så er jeg ute etter lydkvalitet jeg også! Dette skal bli et rått SQL anlegg som skal konkurrere i både EMMA og dB Drag. Hva er moro med et anlegg til mangfoldige tusenlapper som bare lager støy? Blir muligens to forskjellige kasser til subbene, men jeg må se hvordan det spiller først. Og dessuten hørte jeg noe om at han ikke skulle bygge nytt før rekorden ble slått, eller var det feil? La oss si at målet er 150dB da, så får vi se om det er realiserbart etter hvert... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Hei! Kommer selv med ett nytt DB-Drag/Show anlegg til neste år. Kommer til å stille i Super Street 1-2NW. Så da treffes vi på en konk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Ja, det er mulig vi treffes i kon til neste år... Men jeg er egentlig ikke sikker på hvilken klasse jeg kommer til å havne i. Noen som kan hjelpe meg litt? Teller lyddemping (Dynamat) som modifisering av bil? Mulig at jeg kan havne i Street C? Hva betyr "Battery size 800"? Og "battery box", er det sånn kasse jeg må ha på batteriet i EMMA-konkurranser? Betyr "No" at jeg ikke kan ha det, eller at det ikke kreves? Teller allt utstyret jeg har i bilen, eller bare det som er i bruk til bassene? Planen er: 2 subber 1 eller 2 forsterkere 1 eller 2 kondensatorer to baterier (ett til bassene) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Her har du en Norsk oversettelse på reglene: http://www.dbdragracing.no/regler.php Batteri størrelsen betyr at du må regne sammen bredde x høyde x lengde da får du ett tall, dette tallet må være under nummeret som står i reglene.... I Street C, kan du ha 2 batterier, men du må ha flere bassere. Bare forsterkere som blir brukt på bassen som telles. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Jeg havnet i klasse Street C. hva betyr det? Mvh Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg