Ost Skrevet April 7, 2002 Rapporter Share Skrevet April 7, 2002 Da motoren snart skal trimmes litt mer, begynner vel den originale Audi S2-intercooleren å bli litt Skral. Men har ikke råd til å kjøpe større nå... Er det noen som vet noe om nytten av å dusje vann inn i fronten på intercooleren? Blir det noe særlig bedre virkningsgrad på'n? Lancer EVO kommer vel med det originalt og jeg har sett enkelte trimma biler med noe sånt, så noe effekt må det ha(?). Det hjelper vel også å "åpne opp" frontfangeren foran Ic'n slik at mer luft kommer til? Finnes det noen hobbytrimmere med, eller andre, med meninger på det her emnet? mvh Ost Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 Vann har vel effekt, men hvor mye vet ikke jeg. Men er det ikke mulig å finne en IC på skroten et sted? En lastebil IC eller noe? Er jo mange budget trimmere som gjør det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 Ost du vet at bensin kjøler bedre enn vann. Det kommer en 86 mod Coupe Q med ca 530hk++ til sommern han kjøler med bensin når eksos temp overstiger 960grader Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 men, det funker jo på en litt annen måte da :) Blir kult å se på ihvertfall.. masse gode stikkflammer :) (*kremt* 530++ blir å ta litt i.. tror vi sier 480+ jeg... ;) ) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 i helt vanlige motorer er bensinen med for å kjøle.. men skal du kjøre drag er det vel bedre å koste på seg et CO-apparat å kjøle ned først...eller god gammeldags is-spray... is-spray kan kjøle ned til - 40. bare å lage seg en kopling med no ventiler etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 Silverboy: Bare sier det jeg har blit fortalt jeg eller......var je små full i gjæringsøyebliket????? Men holdkjeft å fiks bilen du så skal jeg kkjøøpe større bremser Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 Spons meg med 40 laken så skal den være klar i en fei den ;) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 8, 2002 Rapporter Share Skrevet April 8, 2002 Originally posted by Silverboy Spons meg med 40 laken så skal den være klar i en fei den ;) finn en stor elv og la den synke...får masse igjen på forsikringa :cool: thumpsup hapyhappy Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 9, 2002 Rapporter Share Skrevet April 9, 2002 Bare ta ut stolene dine og lever de til meg først:D :D :D Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 9, 2002 Rapporter Share Skrevet April 9, 2002 hehe.. tanken har jo vært nærværende.. ;) Kjipt å ha en bil der det eneste folk har lyst på er setene da men... hehe Neida, bilen skal nok på veien igjen den.. blir regningen FOR høy får jeg bite i det sure eplet og selge den som den står, og kjøpe noe som trekker på alle 4.. men satser på at det går i orden :) "i helt vanlige motorer er bensinen med for å kjøle".. FOR å kjøle?? ikke BARE derfor vel.. egentlig tror jeg bensinen er der av helt andre grunner.. men den hjelper til MED å kjøle .. hehe ;) Bare sånn for å være skikkelig pirkete... (og prøve å dra det LITT nærmere topic'n..) For å dra det HELT tilbake så kan jeg legge til at jeg leste en test av vannsprut på en S2 eller om det var 1.8T.. Faktum var at det hadde svært lite å si på minimums tempen.. den store forskjellen var at tempen sank mye fortere.. aller størst effekt hadde det når man kjørte i kø eller tung last i lave hastigheter.. isteden for at det tok ett minutt eller to for å få ned tempen når man begynnte å kjøre igjen, så gikk det på noen sec... mulig det hjalp litt ellers også.. men det var hovedslutningen og det jeg husker.. (lenge siden jeg leste det, og husker ikke hvor..) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet April 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2002 Vannpåsprut ja... Jeg tenkte noe budsjett-greier jag da, al-la Biltema vindusspylerpakke til 98 spenn. Vil det være noe vits i det? Se på bildet, er det noe vits i å utvide hullene (lage flere) i støtfangeren for bedre luftflyt til intercooleren? Er på jakt etter locost løsning for flere hester (ekke alle det?)... Ost S-Audi, snart med nesten 100hk ekstra hapyhappy Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.