Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

vel... damen er i haugesund, og eg sitter hjemme og lurer på hva faen eg skal gjøre... joda rustfjerning er jo det kjekkeste vi veit ? eller hva gutter? så i dag har eg sittet en GOD stund med negerkusa og slipt som bare faen :lol:

 

231.jpg

framme i hjulhuset

 

232.jpg

bak i hjulhuset (du ser bensinhullet)

 

233.jpg

og toppen av hjulhuset B)

 

og som noen sikkert husker var baksiden på de nye baksetet mitt litt rusta :rolleyes:

234.jpg

har begynt på det også... men tar sin tid det også :lol:

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lufte kanalene i midten blir... ;) der kommet det "motoriserte" luftekanaler, trykker inn knappen så går den sent fra side til side, dermed får du bare "dysjer" av kald/varm luft sombrero og ikke en stor storm hele tiden ;) FE3T har det på sin (tror det var han) :) kjøper en av noen "over there" i lag med cruse control osv sombrero

 

Joda stemmer det.

Kjøpte av "allmazda" på mx6.com.

Kjøpte også intercooler av "allmazda",

Cruise av "NSXR",

digitalt speedometer av "Honda ETR",

forsterker av "Mxmissile"

og Posisjons lys av "dutch626" på samme site.

 

Greie og pålitelig fyrer alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... har gjort en del i dag også B) handlet stålbørste til drillen, så har fått bort en del steinsprutbeskytelse, og en del rust B) også har eg grunnet en god del B)

 

235.jpg

har skjært bort og renska med stålbørsta en fuge, er merkeleg hvordan det ruster under fuger altså... var ikke så mye under her, men litt var det :)

 

236.jpg

ja, hjulhuset ferdig (hvertfall denne delen B)

 

237.jpg

fremre delen av kanalen, her skal det sveisest litt før eg blir fornøyd... (tror eg, er ikke helt sikker i og med at eg skal skifte hele kanalen i vinter)

 

238.jpg

har tatt bort fuga som gikk inni den ene flensen rundt døra som ene crome lista ligger i/rundt her var det også litt rust under som nå er borte :)

 

239.jpg

fjernet en del overflate rust her :)

 

240.jpg

på framskjermene er det en GOD del rust :rolleyes:

 

241.jpg

må sveise litt som dere ser, men legger ikke så mye arbeid i disse skjermene, da det kommer nye framskjermer i vinter...

 

det var alt for denne gang B)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe, eg kan egentleg sveise, men er over 1 år siden eg sveiste sist... lærte det på skolen i fjord... men etter et år i lære i annet fag så glemmer man fort, og det som skal sveisendes er jo enten bærendes konstruksjon, eller så viser det... og da rører ikke eg det for å si det slik :) hehe eg liker bedre å slipe bort overflate rusten eg :) Devil

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
posisjons lys ?

forsterker som i ?

 

Posisjons lys = Oransje lys på siden av støtfangerene som lyser sammen med park og hovedlyset. Orginalt på Amerikanske MX6 fra 88-91 (samme karosseri som min Coupe)

 

Som bildet viser var også GC Coupe`en også å få med posisjonslys

62608.gif

 

Forsterker som i 2x100W Rockford Fosgate av den gamle (gode) typen (Punch 200DSM)

 

Samme utseende som denne 500M

500M%201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... i dag fikk eg demontert støtdemper leggene bak... felende dom er:

må ha nye... så da blir det mest sansynleg røde konier :D kommer til å ligge på vegen som en gokart :boxing

Røde konier? Er ikke det KONIs "vanlige" serie? Skal du ha noe som ligger på veien som en gocart må du ha gule justerbare.. hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår