Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pokkern, har fått fullstendig dilla på den mazda'en der etter å ha fulgt med på denne tråden fra begynnelsen.. Må bli en sånn en når gode gamle camry'en legger ihop(dersom det noen gang skjer)..

Men er det 148hk i den motoren? Hvor tung er den bilen?

Hadde en gammal 929 2 liter før camry'en. Ekke sikker på hvor mye hest det var i den, tror det var like over 90, men bilen var sprek nok den..:-)

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokkern, har fått fullstendig dilla på den mazda'en der etter å ha fulgt med på denne tråden fra begynnelsen.. Må bli en sånn en når gode gamle camry'en legger ihop(dersom det noen gang skjer)..

Men er det 148hk i den motoren? Hvor tung er den bilen?

Hadde en gammal 929 2 liter før camry'en. Ekke sikker på hvor mye hest det var i den, tror det var like over 90, men bilen var sprek nok den..:-)

 

The Edge

 

Tenker vi heller sier 160Hp ved 3800 rpm og 0-100 på 7,6 sekunder, på en original FE3 N motor. Det var dette min ble målt til originalt. Selv sa Kolberg i sin tid at den reelle Hp var på 151. Selv heter "motoren" min FE3 NE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..nå skal ikke eg dra det helt ut her, men at en toyota,mazda,mitsubishi,honda fra begynnelsen på 90 tallet eller 80 tallet ruster mer enn f.eks en tysker er vel ingen som kan si imot, men motormessig holder de bra!

 

Fra 88-89 ble Japanske biler generelt meget bra beskyttet mot rust. Mazda begynte å delgalvanisere karosseriet i '87/'88. Min bil er fra '88, og rust er nesten fraværende på denne. Om en bil ruster eller ei, kommer an på hvor bra den blir vedlikeholdt.

Opel fra samme tid og langt ut på '90 tallet er jo ikke akkurat kjent for å være rustfrie dem heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm FE3 N/NE hva vil det si mazda 626 ? skal i benken når den får skilt på seg :D så da får vi teste min også :)

 

NE ble produsert for det Japanske markedet. Mulig at noen slapp ut til Eurpa også? Se på toppen din, venstre side, der skal det stå N eller NE. Jeg hentet min topp pluss luftmengdemåler, hjerne ++ fra Japan. Kostet meg nok for disse få gampene. Motorene er ellers 100% like. Billig frakt gjorde utslaget. En FE3 NE motor skal i følge dataene yte rundt 173 Hp.

 

Edit: Spent på å høre resultatet fra bilen din. Dersom den ikke er alt for sliten, skal den uten tvil bikke 151 Hp. Topphastigheten som Mazda oppgir, 208 km/h, er ja bare svada! Må nok plusse på litt her.

 

PS: Ser du på luftmengdemåleren står det også FE3 N eller NE.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår