Elanzer Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 hmmm handler chip som gir 13hk (har sett dynopapirer ja) 500kr av en eg kjenner nede i nederland :) du har vel ikke litt mer info hvor eg finner de fe3 N/NE merkene ? fant ikke noe på toppen, på luftfilter måleren sto det f8es eller noe slikt tror eg... mitsubishi som har laget den hvertfall (så eg) har lest litt om den 170hk versjonen, den har 10.0-1 i komp, i motsetning til 9.2-1 som er normalt på fe3... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 hmmm handler chip som gir 13hk (har sett dynopapirer ja) 500kr av en eg kjenner nede i nederland :) du har vel ikke litt mer info hvor eg finner de fe3 N/NE merkene ? fant ikke noe på toppen, på luftfilter måleren sto det f8es eller noe slikt tror eg... mitsubishi som har laget den hvertfall (så eg) Tipper det stod F5ES? N/NE merket sitter på selve toppen høyre side, ved siden av "løfteøyet". Ser greit merkingen når du står rett foran bilen. På coilen står det også FE3N-merke. Chip til denne? Hvordan har du klart å skaffe slik? Kjøp med to, da!!! Stemmer at det står Mitsubishi på LMM, men er vel et lisens-produkt fra Bosch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Bilde av toppen og stempling: Stempling også på siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Nesten som spaming av tråden din dette "Elanzer". Når det gjelder kompressionsforhold: Alle FE3 utgaver som ble produsert før 89 har kompressionsforholdet 10,2 : 1. Når de puttet in katalysatoren fikk den forholdet 9,2 : 1. Altså din utgave har forholdet 10,2 : 1? Det er nå jeg begynner å lure på hva som er forskjellen på N/NE??????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 hmmm :) snakker med han som eg skal handle chip fra, og du sier som sagt at du måtte skifte ecu, veit du hva den nye heiter ? fe3n, fe5a, fefn, fe7n, fe6c ? det var dem som fantes sa han eg handler chipen fra :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Sånn jeg ser det sitter er dette merket med det orginale FE5A, som også min gamle LMM har? Finnes det noen forhandlere av chip til denne motoren? WEB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 ikke web, snakker med han på msn... han og en gjeng har laget selv, og selger kopier av den da(ettersom eg forstod det, ingen av oss er experter på engelsk sååå), til rundt 60€ :) viss du finner ut hvilken ecu du har så skal eg snakke med han :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Det er FE5A! Absolutt interessert i en chip, selv om det er en DIY-versjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 hmm jada, hadde vært lettere viss du hadde hatt msn, så eg slapp å være så veldig mellom man mellom msn og forum ;) hehe men prisen hans er 60€ + frakt :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Kan ta resten ved bruk av PM, så kan denne tråden fortsette uten masse snikksnakk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Eller dere kan starte en egen tråd på forumet om denne motoren, er nok sikkert flere som er interresert i denne infoen også The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 mens temaet er oppe om motorene, så du mener altså at det er 160 HK i en 2,0i 16v motor som er merket me FE3N? denne merkinga har min motor, men hvorfor i **** klarte jeg ikke å kjøre fra en audi a4 me 125 HK da?? skal jo nevnes at d var oppoverbakke, men allikevell? :fire: -fortvilet fartsidiot....:( Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Vekt ? girutveksling ? Masse som spiller inn. Kan jo også hende du mister en del hester gjennom drivverket. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Jeg starter en egen FE3-tråd, under "Teknikk" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 mens temaet er oppe om motorene' date=' så du mener altså at det er 160 HK i en 2,0i 16v motor som er merket me FE3N? denne merkinga har min motor, men hvorfor i **** klarte jeg ikke å kjøre fra en audi a4 me 125 HK da?? skal jo nevnes at d var oppoverbakke, men allikevell? :fire: -fortvilet fartsidiot....:([/quote'] Dette høres rart ut! Nå kjenner ikke jeg spesifikasjonene til A4'n! GD'n (kombi) veier 1225 kg! ......og A4'n var orgianl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.