Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet

Elanzer

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert mange som har sagt dette før meg, men hvorfor tok du ikke utgangspunkt i en bil med litt mindre rust?

Men siden det virker som dette er bilen for deg, har du vurdert å dyppe karossen i syre? Vet det er firma som dypper hele karosser i syre for å fjerne rust, lakk og stort sett alt som ikke er metall.. Så mye rust som det er på denna bilen kan du umulig få tatt "alt"?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, problemet du har etter du eventuelt dypper den i syre er å få lakk inn igjen overalt hvor syra komm til (hull rom osv) og da kan det fort komme mer rust igjen ;) hehe absolut alt rust på den får eg ikke tatt, men er ikke langt i fra :) hehe

Er jo i nettopp de hulrommene du ikke får tatt rusta på noen annen måte.. Det går ann å dyppe karossen i sink eller annen rusthindrende guffe etterpå da.. har sett det blir gjort.. Er sinnsykt effektivt..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... var litt tidlig hjemme fra arbeid i dag.. så da var det seff ned i garasjen en tur :rolleyes:

306.jpg

307.jpg

308.jpg

fornøyd med hva eg fikk gjort i dag :) må få bort det lille plastdekselet nederst mellom de røde felta, og få slipt ned det staget der også, får se om eg får tid til det i helga :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi chris! Sjekk inni hølet der, er viktig og ta på innsiden og, for da er all tid som du har brukt på og fjerne på utsiden bortkasta som du sikkert vet:hammer

Er det vansklig og komme til så hadde jeg tatt bort det du greier også tatt på rust eater for og være helt sikker på og få det bort cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell har vært nede å skrudd ut masse inni bilen :)

309.jpg

torpedoveggen :)

310.jpg

noe av det som ble tatt ut, varmeaperatet ble også tatt bort da :)

311.jpg

kutta ut ein bit av kanalen også skal sveise i en plate her ;) hehe var en stor bunk der og pga den skaden hadde den begynte å ruste stygt der :(

ble dårlige bilder i dag :(

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo i nettopp de hulrommene du ikke får tatt rusta på noen annen måte.. Det går ann å dyppe karossen i sink eller annen rusthindrende guffe etterpå da.. har sett det blir gjort.. Er sinnsykt effektivt..

tror ikke du finner å veeeeeldi mange som gjør det der du.. tror ikke det er så mange andre en bilfabrikker som gjør det heller..

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider