Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja speedman er broren min, og min egen personlige slave sveiser :P hehehe

 

tja... 32timer... eg lot bremsekaliperen tørke i 1 uke i ca 20 grader, og den var enda ikke tørr... så eg la den i et hjørne i lakkboksen på arbeid, vil tro den fikk om lag 60grader i ca 3 - 5timer :) og den var jammen ikke helt tørr enda... men lakka dem uansett :) ble fint nok :) hehe var ganske tykt med brunox der også da sååå :) hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D vel.. vi bar bilen opp på låven i dag... eg sto i motorrommet, 1 i hver hjulbue bak, og 1 under hver baklykt... og midt i gardsrommet ville ikke ryggen min mer :( så bror min gjekk fram, og eg gjekk bak under ene lykta... så fikk vi den opp resten av "vegen" :) skal se om eg ikke klarer å orke meg opp i låven igjen senere i dag og tatt noen bilder derifra også :D har tatt noen bilder av garasjen da :P

 

363.jpg

364.jpg

ser rett og slett jævli ut der inne nå :P haha

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell.. har fått gjort litt til nå :D

 

368.jpg

gjekk tom for fyller :(

 

369.jpg

hvit og fin front :D

 

370.jpg

også fikk eg fyller på hele høgresiden (utenpå)

 

er kjekt når man får slike framskritt som eg har hatt denne uka :D

 

hehe :) er egentleg mest redd for skruene eg :) er ikke så mye olje på min bil hvertfall... skal tømme motoren og girkassen for olje før eg tar dem ut av delebilen også :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh... nei ? ingen lag av lakken er vanntette, men det er det fulstendige lakk laget (primer, fyller, base og klarlakk ) som gjør at det ikke kommer vann igjenom...

altså... jo mer lakk, jo mindre rust... men må jo gjøre det skikkeleg også da :)

 

Er tullball at jo mer lakk, jo mindre rust. Er det dårlig arbeid under grunninga så hjelper det ikke om du så har hundre strøk med lakk. Har vært med å lakke et par biler (på et lakkeringsverksted) bla en boble som var helt plate-ren, brukte ikke fyller andre steder en selve karrosseriet som skal være strøkent. Lakkererne der mener og at det bare er tull med fyller på frontplata og bak skjermer og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår