Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

og du mener at 1 stk billakerer ikke gjør skikkeleg forarbeid på grunarbeidet?

uansett... så er lakk på en måte lik betong, FULT av porer... og viss man har tykt med lakk så sier det seg selv at sjangsen for at fuktighet skal finne vegen inn til stålet minsker jo tykkere den er...

 

og for å si det sånn så har eg klargjort FLERE hundre biler til lakk... så du trenger ikke komme å si noe på det...

 

og det at eg mener at det er "viktig" med nok grunning og rustbeskytene og lakk inni hjulhusa er at her blir det mye steinsprut og slitasje på lakken enn på mesteparten ellers på bilen... og med å ha mer lakk der vil gi den mer å slite på før den har slitt den helt ut, og dermed holder den seg lengre rustfri...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

og det at eg mener at det er "viktig" med nok grunning og rustbeskytene og lakk inni hjulhusa er at her blir det mye steinsprut og slitasje på lakken enn på mesteparten ellers på bilen... og med å ha mer lakk der vil gi den mer å slite på før den har slitt den helt ut, og dermed holder den seg lengre rustfri...

 

Hørt om sprøytekitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beundringsverdig arbeid...

tøft å se at noen har baller til å gå i gang å bruke så mye på en gammel bil og arbeide så mye for den...

(det er jo noe mange har lyst til men man har kansje ikke anledning pga. penger, plass, jobb/skole, bedre halvpart og frykt... )

 

 

så det jeg vil si, JÆVLIG bra arbeid, lykke til videre samt at jeg kommer til og følge med på denne tråden. gleder meg til du blir færdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elanzer er vell billakkerer selv.. så tror faktisk han veit hva han gjør.. hvorfor sitte å skrive drit du ikke har peil på.. bare "hørt"... nokk ot

bare har hørt? Har en bror som er billakkerer og har vært med når han har lakkert biler. Har tilbragt mange timer på verkstedet han jobber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, siden du har en bror som er lakkerer laffy så veit du HELT sikkert hva som er best... uansett... :rolleyes:

 

selv om man aldri gjør det betyr det ikke at det er det beste alternativet... grunnen til at mange ikke sprøyter fyller i motorrom f.eks er at de ikke gidder pusse det 2 ganger :) men er man perfeksjonist... så er man perfeksjonist, og da passer man på at det rustet man har fjernet ikke kommer tilbake på MINST 20år... (forhåpentlegvis) :D hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, siden du har en bror som er lakkerer laffy så veit du HELT sikkert hva som er best... uansett... :rolleyes:

 

Har ikke sagt jeg vet hva som er best.. Er lakkererne jeg har snakka med som sier det, men en med fagbrev som har jobba mange år har sikkert ikke like mye peiling som en lærlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har nå gåt til innkjøp av min første bil B) som da er en mazda 626 GD, og setter INGEN frist til når det skal bli ferdigt :rolleyes: det er en 2.0 12v forgasser, venter på brev fra IF, når eg får det så kan eg bare "dra" den hjem, blir motorbytte også til slutt :) hehe

 

vel... oppdaterer den første tråden, slik at folk får et lite sammendrag av hele posten, denne posten vil bli oppdatert etterhvert som nye deler kommer flygende også :D

 

får vel bare starte da ?

understell:

alle stag i understellet bak nye (6stk)

eit nytt stag som går mellom noen andre stag tar denne fra en GV (stasjonsvogna av GD, denne ble laget til 96)

nye polyforinger

overhalte bremsekaliprer bak

subaru legacy V6 bremsekaliprer framme

borra skiver framme og bak

carbonfiber bremseklosser framme og bak

stabbstag mellom støtdempertårnene framme

 

motor:

ny motor, 2.0i 16v dohc (FE3) den har 148hk orginalt

chip fra nederland, gir ca 13hk mer

pustefilter til toppen

 

karroseri:

nye hjulbuer bak

nye hjulhus/støtdemper tårn bak

ny bensintank

nytt påfyllingsrør

sveist litt på kanalen

sveist igjen emblemhull, viskerhull og spylerdyse hull i bakluka

sveist igjen antennehullet i taket

tettet den orginale skiltgropa på bakluka

R33look baklykter (igang)

vinge

orginal lippe under framfangeren

nye dører

nye låser (den har vært stjålet før eg kjøpte den så defekte låser der)

sveist rusthull i nedredelen på bakskjermen hvor festene til bakfangeren var...

sandblåst nedre delen av rumpa på bilen

 

intriør:

GLX pluss intriør:

nye stoler framme og bak

dørtrekk med elektriske vinduer

elektriske speil med blåtona glass fra usa

taklys med 2 spotter fra usa

bertini ratt

momo nav

blågirkule og trekk fra bilxtra

15kg noisekiller

nytt speedometer hus

oljetryksmåler

voltmeter

luft/bensin måler (er ikke sikker om eg skal montere denne)

dvdspiller

7"widescreen lcd skjerm i egenbygd flipdown

cd/mp3spiller

RF power frontsett

 

 

oppdaterer når eg kommer på mer :D

 

 

 

 

 

kor mye beltalte du for hjulhus/støtdemper tårnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår