Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

vel... har vert nede i garasjen og holdt på i noen timer i dag også :)

 

094.jpg

slipt bort resten av overflate rusten rundt hullene her :)

 

095.jpg

slipt bort all rust i hjulbuene... (untatt det som skal sveisest og lit slikt)

 

096.jpg

097.jpg

under bakfangeren... hullene er hvor festene har vært... :eek:

 

098.jpg

skal plukke frahverandre hjulophenget og slipe det helt rent for rust og behandle det på nytt :)

 

099.jpg

100.jpg

første bildet er med lakka crome list :) ble mye bedre :D så det blir gjort slikt på resten av cromen på bilen (på utsiden) har andre planer for cromen på insiden :D

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk eit tilbud eg ikke kunne motstå... så måtte bare slå til.. selv om eg hadde lovet meg selv å ikke bruke mer penger på bilen denne månen :eek: så nå blir det sparing av alle penger nesten...

får bare håpe at det ikke dukker opp ei reking fra kjøreskolen nå :eek:

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... selfølgeligt kom det 2 rekninger fra kjøreskolen... :eek: men dem var heldigtvis bare på 450kr og 200kr :D men kom på eg har en pakke på veg til rundt 1000kr også :eek: og DA ligger eg tynt ann med penger... holder på med en hiace på arbeid som eg satser på skal tjene en del på... (tar 120kr timen for å holde på med den så tjener litt der ja) også har eg slipt bort all rust fra hjulbuen og bakplata og litt slikt :)

 

101.jpg

sten sprut på panser er fy fy :rolleyes:

 

102.jpg venstre hjulbue foran... var litt rust langs heile kanten der... men nå er det også borte :D

 

103.jpg

venstre hjulbue bak... nedre delen foran på hjulbuen må skiftes hvertfall... og kansje helt bakerste delen av kanalen :( men grunnet hvertfall alt slik at rusta ikke sprer seg utenpå stålet... :)

 

104.jpg

under bakskjermen bak bakhjulet :) grunnet det som var blankt stål og hvor eg hadde fjernet rustet slik at det ikke kom tilbake... skal skjære bort mer stål så da gadd eg ikke grunne det :)

 

105.jpg

og en flott og gul bakplate

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... da har eg gjort litt i dag også :)

 

106.jpg

plukka fra hverandre speedometerhuset igjen, og skulle finne ut hvorfor i helvete det enda lyste grønt oppi der når det var blåe pærer der, fant feilen til slutt da

 

tingen er at speedoskiva var bygd opp av flere lag med "lakk" på toppen svart, så hvit og under der var det eit grønt lag... noen vil kansje si at slaget er tapt... meen... :rolleyes:

 

107.jpg

 

også prøvte eg, men da viste det hvite som er igjen på baksiden så jævli... så da pusset eg bort det også :) begynte å polere opp ripene igjen for hand... men ga opp det prosjektet og tar dem med meg på arbeid på mandag og polerer dem med maskin heller B)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi neida, matter bare den gamle lakken, så blir det enda bedre rustbeskytelse ;) først 1 lag med lakk også 1 til :) viss du velger å tenke den vegen, også er det vanskeligt å finne alle bulkene på den viss du pusser hele bilen ned til stålet

 

har tenkt litt på å lakke den svart med en gang eg får den til arbeid, svart er den fargen som bunkene viser lettest i, og dermed får eg tatt mer bunker enn med hvit (som er den fargen som skjuler bunker mest) men er ikke sikker... :rolleyes:

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... or noen dager siden sa eg at det ikke ble mer mekkig før den var sandblåst / sveist men... lakking går jo ikke under mekking... gjør det vel ? :D så derfor har eg begynt å lakkere interiør detaljer B)

 

110.jpg

må lakke de store bretta på ny hvertfall... for mye silikonøyner... så dem blir lakka på ny på fredag tror eg (må tørke skikkeleg før dem slipes og lakkes en gang til) også da tar eg med noen andre ting også... B)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... gadd ikke lenger :)

 

i dag var det da tørt og eg så over det... så helt jævli ut... var så ekstremt mye silikon øyner (lakken "glir" av silikonen og svart plast kommer fram) så måtte slipe det ned og vaska enda en gang.. og lakka på nytt.. var enda litt igjen men la SKIKKELG godt på nå :D får se om eg legger eit lag til i kveld...

 

111.jpg

holder til høgre foran el-vindu knapp

 

112.jpg

holder til "kontrollpanelet" i førerdøra

 

113.jpg

håndtak til å lukke døra med bak ? :huh:

 

114.jpg

holdere til el-vinduene bak.. B)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår