Gå til innhold

Ble stoppet med Neon Lys!!!

Ranger emnet

Dj_LoVeHeArT

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Enmas

Etter hva jeg har hørt og lest så skal alt ettermonterte lys være godkjennt. Så det Kjetilr sier virker mest sannsynlig.

Var jeg deg ville jeg skrudd de av, bare for sikkerhets sin skyld. Sikkert ikke så stor jobb. Så får du heller være litt mer forsiktig med å bruke neonlysene i fremtiden.. ;)

Skruv dem av... de er nemmelig ulovlig i de øyeblikket de blir monter på bilen

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

MEn siden det er lovlig når bilen står stille så er det da ingen fare på biltilsynet.

Regner med at bilen står stille når dem skal kikke på den :D

min gikk da fint igjennom.. de slo jo til og med på lysene, for å sjekke hva bryterne gikk til.. og for å sitere mannen på biltilsynet...:

"så lenge du ikke bruker de i trafikken, så kan ikke vi si no på de der"

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at det er ulovlig med neonlys ja, det som står i kjøretøyforskriften er det som er påbudt og/eller kan være på en bil og det er ikke et eneste neonlys her. Nå er det vel ikke neonlys som er ulovlig i og med at man kan sikkert bruke det som parkeringlys eller noe, men da må de være gule, og montert riktig, så det er jo lite vits. Det som er lovlig på en bil (og motorsykkel) står forklart i denne linken:

HER

Har også en kamerat som har kommet gjennom biltilsynet med all slags dioder og drit, han sa det var til hobbybruk, og de gikk med på den. Men dette kommer såklart an på person til person, og stasjon til stasjon, det er ulovlig ifølge loven.

Når det gjelder lys inne i bilen står dette:

INSTRUMENTLYS M.M.

11. Bil kan ha lykt(er) innvendig som gir hvitt lys for belysning av instrumenter og belysning i person-/godsrom.

11.1 Lyset må ikke virke sjenerende for føreren eller for andre trafikanter.

Så i prinsippet er jo ikke noe annet enn hvite lys lov her, men jeg har også snakket med politiet angående neon inni bilen, og fikk samme svar som stephan, at det iallefall var låv når man stod i ro, da jeg sa det stod i lovverket at det var lov så lenge det ikke var sjenerende (er jo ikke heelt det som står, men prøvde meg), så sa han at han var usikker på dette og måtte sjekke det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tidligere når jeg en gang hadde noen lys på bil'n, ble jeg stoppet, jeg sto bom stille på en bensin stajon med parklys og neon lys på, jeg fikk beskjed av han fyren at jeg hadde valget mellom og klippe alle ledningen til alle neoen lysa der og da eller så tok han og klipte skilte mitt, begynte og true med at om jeg viste hvor dyrt det var med taxi hjem til meg selv osv.

Herregud tenkte jeg, dette var også første gang jeg ble stoppet så var jo ganske så ydmyk og turte jo ikke si i mot, så måtte jeg på biltilsynet og vise alt osv.

Han sa han var snill til meg siden jeg ikke fikk bot,

Jeg stakk til Biltilsynet og Politiet for og høre etter om han hadde rett til og gjøre alt det han gjorde, deriblant det med true og klippe skilt osv.

Da fikk jeg beskjed rett i trynet om at han hadde lov til og gjøre det + mer, konspirasjon sier jeg bare.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bakk1

Jeg stakk til Biltilsynet og Politiet for og høre etter om han hadde rett til og gjøre alt det han gjorde, deriblant det med true og klippe skilt osv.

Da fikk jeg beskjed rett i trynet om at han hadde lov til og gjøre det + mer, konspirasjon sier jeg bare.

Det kommer annpå hvem du møter og hvordan de ser på deg. De liker ikke å ha feil og de liker og tøffe seg. Så enkelt er det. Møter du rette vedkommende så vil han mest sansynlig innrømme at han egentlig ikke vet det og må undersøke nærmere!

2004 Volvo V70R AWD

1996 Fiat barchetta turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Giallio

Det kommer annpå hvem du møter og hvordan de ser på deg. De liker ikke å ha feil og de liker og tøffe seg. Så enkelt er det. Møter du rette vedkommende så vil han mest sansynlig innrømme at han egentlig ikke vet det og må undersøke nærmere!

Jeg vet, har funnet ut dette og lært litt mer om regelverket og hva jeg har rett til og gjøre.

Så er ikke bare bare og bli stoppa med ferskt fører kort i bak lomma, men erfaringer trengs;)

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste dere at purken ikke kan kreve å få førerkortet. de kan kreve å få se på det og det kan de gjøre mens du holder det inntil vinduet. de må også ha en grunn til å spørre om å få se på det og jeg spør alltid når purken sier. FØRERKORT OG VOGNKORT TAKK så spør jeg PÅ HVILKET GRUNNLAG og får så til svar RUTINEKONTROLL og jeg svarer HVOR ER DE ANDRE BILISTENE I DENNE RUTINEKONTROLLEN?? HVORFOR HAR DERE BARE STOPPET MEG DA?? og får til svar ØØØØØØ GLEM DET. GIDDER IKKE STÅ HER Å DISKUTERE. så sier jeg NEIDA SKAL IKKE HVERE VANSKELIG HER HAR DU DET og purken svarer BARE KJØR VIDERE DU. i 90% av tilfella har de ikke grunn til å stoppe deg. de har bare lite å gjøra å tenker SE HAN RÅNERN DER A. KANSKJE VI KAN FÅ NOE PÅ HAN I DAG.. HØ HØH Ø SKULLE KLART Å TA LAPPEN HANS ASS.. HØ H HHØ VI PRØVER.. HØHHØH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

Er vel ikke noe problem å vise førerkort og vognkort om ingenting er galt?:rolleyes:

Nei! Du har misforstått! Politiet er mongo og dust uansett hva de gjør, og jeg skal gjøre hva faen jeg vil, selv om jeg er til fare for andre, uten at noen skal kunne si noe! Og jeg skal på ingen måte prøve å være hyggelig mot en som "bare gjør jobben sin". For det gjør de ikke, de er bare ute etter å irritere meg og alle mine venner!

NB! NB! Av erfaring, kan det være lurt å flagge med en IRONI-ALERT!!!!!

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politifolk er allrigthe mennesker.. Selv om de på en måte er "fienden" :)

Snakket med ganske mange.. og de jeg har treft på har det ikke vært no tegn til frekkhet, eller noen som helst "ikke-koselighet".. Til og med mannen som ga meg bot var hyggelig.. men det var ikke no allright.. hehe.. fan.. :(

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

De fleste politifolk er allrigthe mennesker.. Selv om de på en måte er "fienden" :)

Snakket med ganske mange.. og de jeg har treft på har det ikke vært no tegn til frekkhet, eller noen som helst "ikke-koselighet".. Til og med mannen som ga meg bot var hyggelig.. men det var ikke no allright.. hehe.. fan.. :(

Prøv en lørdagskveld i mørk bmw 3serie du;)

Da jeg hadde 323en min følte jeg meg som en kriminell..

ble stoppa flere ganger p.g.a "rutinekontroller"

De spurte ganske ofte om jeg hadde vært borti politiet før :)

Og tonen var ikke alltid like hyggelig..

Mn for all del, det finnes mange greie purker også;)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider