Gå til innhold

Kjøp av en BMW 3- serie modell 92 +

Ranger emnet


JoneR

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte mulig kjøpe meg en Bmw 316 eller 318.. fra 1992 +. Men er det noen her som vet ca. hvor langt de går!? En bekjent mener at om jeg skulle kjøpe bmw, burde den ikke gåt lengre en MAX 180 000 KM. PS. har tenkt å bruke 50 000 max. :rolleyes: Har også tenkt litt på å kjøpe en audi 80 fra 90 modell +:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J0neR

Jeg tenkte mulig kjøpe meg en Bmw 316 eller 318.. fra 1992 +. Men er det noen her som vet ca. hvor langt de går!? En bekjent mener at om jeg skulle kjøpe bmw, burde den ikke gåt lengre en MAX 180 000 KM. PS. har tenkt å bruke 50 000 max. :rolleyes: Har også tenkt litt på å kjøpe en audi 80 fra 90 modell +:op

 

Gå for 320i heller;)

Det viktigste er å se på helheten på bilen..standen på så gamle biler varierer selv om km-standen er den samme..Det er veldig viktig hvordan forrige eier har behandlet bilen..

Mn en bmw går fint over 180 000km

Den gamle 323en min hadde gått 307000 (med orginalmotoren:) ) da jeg solgte den, og den er i daglig bruk ennå

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skal en BMW klare å rulle 300k uten bytte av topp osv.

It's all about the maintenance..

Skift olje når det skal gjøres, følg alle inspections, bytt smårusk før det baller seg på og blir større slitasjer. Du skjønner hva jeg mener..

 

Så før du kjøper, sjekk med gamle eiere ol.

Tror Rage her på forumet har en bil som er gått snart 250k ?

Hvertfall over 200, virker som om den går fint.

 

-edit-

 

Glemte såklart det viktigste..

ALDRI, I repeat... ALDRI kjør hardt på kald motor, da går toppen din på null komma niks :rolleyes:

Grunn til at jeg nevner topp hele tia, er at den er svindyr å kjøpe ny, og det er den som oftest forårsaker motorhavari på BMW

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

I teorien skal en BMW klare å rulle 300k uten bytte av topp osv.

It's all about the maintenance..

Skift olje når det skal gjøres, følg alle inspections, bytt smårusk før det baller seg på og blir større slitasjer. Du skjønner hva jeg mener..

 

Så før du kjøper, sjekk med gamle eiere ol.

Tror Rage her på forumet har en bil som er gått snart 250k ?

Hvertfall over 200, virker som om den går fint.

 

-edit-

 

Glemte såklart det viktigste..

ALDRI, I repeat... ALDRI kjør hardt på kald motor, da går toppen din på null komma niks :rolleyes:

Grunn til at jeg nevner topp hele tia, er at den er svindyr å kjøpe ny, og det er den som oftest forårsaker motorhavari på BMW

 

Hvor dyr?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prog_Kick

jeg fikk "tilbud" på ny, skulle få den for 15999,- (det var selvsagt uten arbeid)

 

Fant en brukt som kom på 4000 ferdig tollet å alt, så kom arbeid + div deler på 9000,-

så alt i alt kom mitt skifte på 13 000 så jeg kjører ALDRI over 3500rpm før den er skikkelig varm ;)

 

... og hvis du virkelig skal hardkjøre er det lurt å vente 5-10 minutter etter at motoren har nådd driftstemperatur.

 

Olja blir tregere varm enn kjølevannet, vettu.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er det sure ved det, er at den var slik da jeg kjøpte den, så du kan si at jeg har fått skrekken når det gjelder hardkjør, er redd når den ligger på 4000++

Har en kompis som kjører en 320 å han driver å drar den ut i alle gir, den drar han helt til 7000rpm og dette selv om bilen er kald, og enda har den ikke tatt kvelden :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prog_Kick

jeg fikk "tilbud" på ny, skulle få den for 15999,- (det var selvsagt uten arbeid)

 

Fant en brukt som kom på 4000 ferdig tollet å alt, så kom arbeid + div deler på 9000,-

så alt i alt kom mitt skifte på 13 000 så jeg kjører ALDRI over 3500rpm før den er skikkelig varm ;)

 

 

Ops, hehe. Trodde dere snakka om toppPAKNINGA jeg:o Sorry misforståelsen.

 

Da skjønner jeg at det er dyrt! :eek:

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg hører når folk sier at man ikke må kjøpe en BMW som er trillet langt. Det er folk som ikke har peiling på hva de snakker om. Slutten av -70 og begynnelsen av 80 tallet hadde enkelte BMW motorer litt problemer med at topp og topp pakning kunne ryke.

Nevn en bil etter 1990 som ikke har aluminiums topp?

Hvis bilen du kjøper er bra velikeholdt så triller den like langt som alle andre bilder i denne verden.

Kjør pent til motoren er varm. Den er ikke varm selv om temp nålen i dasjbordet står på normal plass. Ca 20 min med pen kjøring og motoren er varm nok til og bli kjørt hard.

BMW selv sier noe sånn som at ikke over 4000omd før oljen er blitt min 75 grader....

 

En annen ting er at BMW er vell de bilene som blir hardest kjørt så er en grunn til at de har litt havari også. Snittalderen på BMW førere er 20 år lavere enn MB førere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår