Gå til innhold

Høyttaler i dørene

glx-rider

Anbefalte innlegg

Originally posted by glx-rider

Noen som vet sikkert høyttaler-størrelsene i dørene foran og bak på en 95 mondeo glx?

De er noe så merkelig som 5 x 8 (Pioneer har erstatnings elementer), skal du bytte så kan du sette inn både 6 x 9 og 8". Er ganske enkelt men du må lage nye feste hull :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by glx-rider

Noen som vet sikkert høyttaler-størrelsene i dørene foran og bak på en 95 mondeo glx?

standard ford høyttalere er 6x8 både foran og bak.

adapterplater og komponenthøyttalere er den beste løsningen...

selv har jeg 6x9.. :rolleyes:

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

selv har jeg 6x9.. :rolleyes:

Vet du om det er plass til JBL Decade 6x9? Det hadde vært rått å hatt i dørene foran! Du måtte vel skjære litt i dørene for å få plass til de 6x9?

Har nå 5x7 som er montert inn i de originale høyttalerene, har bare rivd ut membranen i de gamle, og de nye 5x7 gikk rett inn.

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

sony xplod 6x9 går iallfall rett inn i dørene foran, men som sagt så må du lage nye festehull (selvborrende skruer er fint...)

Rett inn går de ikke, men det går ann å montere de og bare lage nye skruehull..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Rett inn går de ikke, men det går ann å montere de og bare lage nye skruehull..

Jeg hadde ikke noen problemer når jeg monterte mine, trengte ikke å lage større hull f.eks. eneste jeg trengte var å bruke 4 stk selvborrende skruer pr. høytaler.. men det kan jo hende noen 6x9-høytalere bygger mer enn andre..

-=Streetmeet.net=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6x9 i bakdørene.. høytaleren passer fint i hullet men du må borre nye hull til skruene som skal feste høytaleren. brukte skruer med mutter på baksiden.. funker fint det, litt trangt å komme til for å få strammet muttrene men :)

DSCF3058%20(Medium).JPG

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider