Gå til innhold

Bytte av frontrute ?

Ranger emnet

Phantom

Anbefalte innlegg

Får man kjøpt pakning/list andre steder enn originalt? Noen som har noen steder og priser på dette? Gjerne pakninger/lister til bakrute og siderutene bak [2-dørs] også.

Er det mye jobb å bytte frontrute, eller siderutene bak for den del? det er vel samme metode på alle de faste rutene?

Noen som har en guide til dette?

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byrt å kjøpe nye pakninger til golf. det koter over 6000kr for nye pakninger til alle sidevinduane.

mens me er inne på temaet. må man ha den "kile lista" på front og bakruta? eg knakk mine og har ikkje orket å montere på sidan eg ikkje har nye? kan man bare gå til ein bilglassforettning og spørre om dei kan sette på to lister?

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er relativt enkelt å skifte, bare sørge for at temperaturen er litt snill når du setter den i, ellers er det lett at den sprekker. Skiftes vel på en time eller kanskje 1,5 alt etter dagsformen.

Start på innsiden og press ut pakningen, vipp den ned og få den over stållista(du ser hvilken jeg mener når du sitter inni bilen og fomler. Sakte men sikkert får du lista over metallet fra innsiden av, og da gjør det egentlig seg selv, bare å vippe over pakning og løfte lista ut. Ta pakningen og sett på nye ruta, legg en wire eller tau eller ledning eller noe i den renna i gummien som sitter over metallet, slik at du har to stumper som henger ut nede. Sett ruta i. En sitter i bilen og en utfor. Dra tauen sakkte mot deg, slik at pakningen kommer over stålkanten, fortsett gjevnt på begge sider, mens den ute presser over det feltet som arbeides med. Bruk fingrene til å legge pakningen fint der tauen ikke gjør jobben, og vips, ny rute. Eventuelt, tar det på dagen mot fin pris på grillen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att. eirikvw:

Du skal ikke bruke opp i gjen den gamle ruta, du demonterer den på 10 sekunder med et spark innenfra. La noen ta imot ruta eller legg noe på panseret så det ikke blir fult av riper.

Også et lite tips når du skal montere, smør på med zalo. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontruta monteres på 1 minutt på følgende måte : legg en ledning med passe tykkelse inni lista med lista på vinduet. Så setter du vinduet med lista og ledningen i, nede i falsen der den skal i. men en står og dytter ruta lett fra utsiden så drar du ut ledningen og ruta vil skli pent og lett i av seg selv.

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker IKKE over en time på å bytte ei frontrute som ikke er limt!

10min kasnskje.

bør være 3-4stk for å holde og pesse og dra i ledninga hvis du

aldri har gjort det før.....

Det går lett. Legg f.eks en ledning inni sporet på pakninga som

skal ha karosseriet inni..... Press inn ruta, og dra ut ledninga....

Jævla vanskelig å fokrlare dette her pr tekst....

Faen... Ha med en som kan det, fordi å forklare rutemontering bra,

går ikke uten å VISE......

Og jeg gidder ikke å svippe nedover, fordi da herper jeg bilen så jævlig :D

Og bruk fett som glidemiddel! Zalo vil aksellerere evt. rust!

(nei phantom, ikke sånt fett! lagerfett f.eks)

jeg trykte forresten ut mi rute uten at den sprakk.

satt med i passasjersetet, og trykte ut ruta med beina.

no problemo, no spekker eller riper.

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider