Gå til innhold

Noen gode badlook-sveisere?

Ranger emnet

polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bare lurte på om det er noen av dere som har erfaringer med sveising av badlook, og om det isåfall er noen som har peiling, og som faktisk kan hjelpe meg med dette på min bil?!

..jeg har bestillt feridgtilpasset badlook som skal sveiser på, og trener hjelp.

Helst fra noen som ikke tar så alt for mye betalt, og som enten kan komme til meg med utstyr, eller som ikke bor så langt unna, slik at jeg kan komme meg dit med bilen (bor selv i Asker)..

Alle svar mottas med glede

takk

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt utstyret som trengs for å lage slikt og annet....

Har også "engelskthjul" (som de bruker for å håndbygge biler i England) + masse annet karosserimaker verktøy.....

Driver jo eget her så det er bare å spørre....

men holder til midt mellom oslo og kristiansand.....

Spør ERA med brune Vegan , vis dere trenger referanser....;)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

Hei,

Jeg bare lurte på om det er noen av dere som har erfaringer med sveising av badlook, og om det isåfall er noen som har peiling, og som faktisk kan hjelpe meg med dette på min bil?!

..jeg har bestillt feridgtilpasset badlook som skal sveiser på, og trener hjelp.

Helst fra noen som ikke tar så alt for mye betalt, og som enten kan komme til meg med utstyr, eller som ikke bor så langt unna, slik at jeg kan komme meg dit med bilen (bor selv i Asker)..

Alle svar mottas med glede

takk

mvh Mads

Hvor bestilte du dete "ferdigtilpassete" settet? og hvor mye kosta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt caset her.

Det er altså snakk om å lage etpar "øyelokk" i stål som krummer likt som frontlyktas øverste del, eller hva?

Ok. De fleste frontlykter idag krummer 3 dimensjonalt. Greit nok, det kompliserer litt. Men et øyelokk er jo ikke mange centimetrene bredt, så krummingen på tvers av øyelokkets lengderetning blir minimal.

Kjøp en bok om metallforming med hammer, en karosserihammer og en sandsekk så fikser du dette helt 100 på etpar kvelder.

Råmaterialer får du gratis hvis du spør pent om litt kappe-rester hos en blikkenslager. Bruk minst 1mm tykt stål og gjerne 1,2mm hvis han har det. Da blir det lettere å sveise det pent på og ikke så fort gjort å ødelgge emnet mens du jobber med det.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Skjønner ikke helt caset her.

Det er altså snakk om å lage etpar "øyelokk" i stål som krummer likt som frontlyktas øverste del, eller hva?

Ok. De fleste frontlykter idag krummer 3 dimensjonalt. Greit nok, det kompliserer litt. Men et øyelokk er jo ikke mange centimetrene bredt, så krummingen på tvers av øyelokkets lengderetning blir minimal.

Kjøp en bok om metallforming med hammer, en karosserihammer og en sandsekk så fikser du dette helt 100 på etpar kvelder.

Råmaterialer får du gratis hvis du spør pent om litt kappe-rester hos en blikkenslager. Bruk minst 1mm tykt stål og gjerne 1,2mm hvis han har det. Da blir det lettere å sveise det pent på og ikke så fort gjort å ødelgge emnet mens du jobber med det.

Nei, det er ikke snakk om et par øyelokk hver for seg, men en hel list som går fra dene ene siden av panserets ytterkant til den andre siden..dette er en LIST som er hel, og som på ingen måte er delt i to som mange andre har..

Listen blir også kalt for "badlook", og jeg har egentlig ikke så store planer om å gjøre dette selv med det første...Og derfor spør jeg om noen som kan hjelpe meg!

men ellers takk for tipset

Ingen som er gode med sveiseapparatet?

takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider