Gå til innhold

Kjøpe audi a4 1.6 eller 1.8?

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer ulike biler for tiden. liker a4 ganske godt.

Er en 1.6 mye dauere enn en 1.8 leste et sted at det skillte bare 1.5 sekund på 0-100. Vet at ingen av de er noen racerbil:)

Stor forskjell i forsikring på 1.6 og 1.8?

Noen som har noen erfaringer?

Hvilken årsmodell bør jeg kjøpe, hørte noe snakk om at de aller første var det litt småfeil på. tenkte å kjøpe 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo såklart bedre med en 1.8 og motoren yter 25HK mer... Og om man kjører med full bil opp en bratt bakke, så vil dette bli tungt for en 1.6 A4, de bilene er ikke akkurat lette heller..

Jeg har 1.8, er veldig fornøyd, men har jeg full bil, merker jeg det litt i oppoverbakkene som er litt bratte, å mener da det vil være enda værre med en 1.6 :D

¨

Sånn forsikringsmessig tror jeg ikke det er så mye forskjell...

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også lyst til og bytte bil snart, vurderer a4 eller kanskje passat. men er det stor forskjell på forsikringa mellom 1.8, 1.8 20v og 1.8T?

tror audi og vw hadde noe småplukk på de første årsmodellene (95-98?)hvertfall, forstillinga var vel særlig utsatt.....

men hadde jeg hatt penger så hadde det blitt ny a4 eller s4!!!!

og stig, hvis det blir a4 på meg så blir det også S4 front!!!! hehe...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU kan vel si at alle årsutgavene har sine feilsegmenter, de fleste kameratene mine har vag i forskjellige årsmodeller og former. Mitt inntrykk både av det og generell prat rundt om er at det ikke er noe MER feil på biler fra 95->97 enn det er på nyere biler. Det er de samme feilene som går igjen på de fleste A4. Men de er som regel lette å fikse.

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har en A4 1,8 97 mod og det har vært litt problemer med den, spesielt med hjulopphenget. Med en gang vi fikk den var det noen lagre som tok kvell, men dette fikk vi på garantien. Nå er det problemer med demperene bak:rolleyes:

Er en god bil med komfortable kjøregenskaper, veldig mjuk..

Syns 1,8 er veldig tam, tørr ikke tenke på 1,6:D

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider