Perel Import Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Har nå hentet bilen og papirene fra forsikringselskapet etter at de takserte den etter innbruddet jeg hadde for noen uker siden.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=48462 Jeg er ikke fornøyd med hva takstmannen fra NOR sitt FS nå har kommet frem til. Ca.28,000,- for skadene inkl.mva for nye deler og jobb. Noen som har erfaringer med diskusjoner med FS, å har noen tips til hvordan man bør gå frem for å oppnå "riktig" sum? vurderte å ta en ny takst hos Honda som vet eksakt hva delene og jobben vil koste å få gjort på nytt. Et eksempel: tyvene har rivd av girkula på shortshiften min å ødelagt gjengene så jeg ikke får satt på ny. Det eneste som står i takst papirene her da at jeg får dekket er: GEARKULE (LIMES FAST) CA. 500,- :mad: Det som irriterer meg mest er hvor lite lakkskader som blir dekket. Disse delene er beregnet lakk på: V Forskjerm Panser H fordør hel V fordør over begrensning H kant over sidedører H bakskjerm over begrensning V bakskjerm over begrensning Bakluke over begrensning Frontfanger FLEKKES sum utvendig lakk: 951,- Lakkering materialet 3000,- Lakkering arbeid 6750,- Dette er bare noe av det jeg ikke er fornøyd med... Innspill takk:) Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Jeg ville levert bilen til merke verksted for vurdering eller tatt den til Naf, dem kan gi det deg realistiske overslag over det meste av reperasjoner. Så kan du bare levere den vurderingen som "passer" deg best til Forsikringa. Er jo helt klart verd et forsøk med tanke på skadeomfanget. Lykke til Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Takk for svar. Tror jeg gjør det ja... NAF som skulke taksere den, men FS kom selv siden den var litt spesiell bil med mye uorginale deler på osv.. :rolleyes: Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bear Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 dødskjipt... og husk at dersom du har mye uorginale deler som er dyrere enn org.deler. (og du ikke har tilleggsforsikring på det) har ikke selskapene plikt til å erstatte annet enn orginal. Det skjedde meg, og det suger noe helt for jæ.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Kjipe greier. Betaler dyre dommer i forsikring, og når det skjer noe så prøver de alltid å lure seg unna! :mad: Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Perel Import Har nå hentet bilen og papirene fra forsikringselskapet etter at de takserte den etter innbruddet jeg hadde for noen uker siden.. Jeg er ikke fornøyd med hva takstmannen fra NOR sitt FS nå har kommet frem til. Ca.28,000,- for skadene inkl.mva for nye deler og jobb. Noen som har erfaringer med diskusjoner med FS, å har noen tips til hvordan man bør gå frem for å oppnå "riktig" sum? Et tips som går igjen er i hvertfall å aldri godta det første tilbudet man får fra selskapet. En så lav sum som 28 000 er det vel knapt verdt å ta på forsikringa med påfølgende bonustap og egenandel? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Zerox Kjipe greier. Betaler dyre dommer i forsikring, og når det skjer noe så prøver de alltid å lure seg unna! :mad: Som regel så klarer de det også. Forsikrings-selskap og legeindustri har alt for stor inflytelse her i verden :rolleyes: Jeg må si det at 28.000 hørtes alt for lite ut.. Men la oss få vite hvordan det går med saken din da Perel Import. Er alltid hyggelig å høre hvis folk kommer "godt" ut av det med forsikrings selskapene. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 yoneck. ikke gi råd før du kan regla ok? du mister ikke noe bonus ved inbrudd i bilen. simple as that. så en sånn sak lønner seg og ta på forsikringen så fort den er over egenandelen (som begynner på 2500i de fleste selskap) og perel. få bilen taksert på merkeverksted og send den taksten+klage til forsikringselskapet. jeg fikk i en sak først en takst på ca4000kr av mitt forsikringselskap. dro så til nissan forhandler og fikk det taksert "skikkelig" av folk som vet priser etc. da endte det på nesten 13000. og de betalte forsikringselskapet uten diskusjon. Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Riktig, man mister ikke bonus ved innbrudd.. Jeg kommer til å ta den til ny takst hos Honda. Godtar ikke denne taksten enkelt å greit. Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 aldri godta første tilbud (annet en hvis du får mere en du burde da du kan få mindre etterpå) Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 vinteren for snart 2 år siden, kræsja en litt eldre dame i fronten på golfen. hennes feil ettersom hun kjørte ut i min fil. tråkket på bremsen men bare seila videre..fart da det smalt...kanskje 5-10km/t på begge bilene. fronten hennes så ut som boks med makrell..i alt 3 av 4 tusenmetere knust og hang..fangeren hennes ble delt i 2..dette var da en Pajero. på golfen ble det en liten bulk i panseret og på venstre skjerm. grillen knakk jo..og plastikk fangeren hang og slang pga feste ble noe ødelagt. skadene ville egentlig ikke IF betale for..og foreslo hele 8000,- for at den bare skulle vrakes. En 1.6liter 86mod, hadde da rundt 160 000km på telleren, og minimalt med rust. Så jeg vet hvordan det er med forsikringsselskap..noe piss. prøver de å lure folk? enden på historien var jo at jeg seff nektet å vrake bilen. hadde jo aldri klart å få tak i et slikt eksemplar for 8k. med tanke på at det var 90-fangere og jetta-front på den. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Uff, her er det bare å kjøre hardt skjønner jeg.. men enden på historia er vel hva du fikk igjen for skadene osv..? Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Fashen yoneck. ikke gi råd før du kan regla ok? du mister ikke noe bonus ved inbrudd i bilen. Beklager, jeg var litt kjapp. Jeg tenkte på hærverk, det får man såvidt jeg vet ikke dekket på noe annet enn kasko? Når folk kjører på deg og stikker av og sånt. Det er vel vanligvis heller ikke bonustap hvis man kjører på vilt? Hva hvis en greier å unngå å kjøre i en elg, men drar i grøfta og vraker bilen? Vil de tro deg hvis du sier at du prøvde å unngå en elg? Ville det vært mer lønnsomt å heller kjøre på dyret? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Perel Import Uff, her er det bare å kjøre hardt skjønner jeg.. men enden på historia er vel hva du fikk igjen for skadene osv..? Jeg husker rett og slett ikke hvor mye skadene ble taksert til. men var jo oppretting av panser + lakkering av hele panseret på nytt. ny sideskjerm + lakkering, ny 3 rillers grill til jettafront, ny list under grillen + lakkering, ny 90-fanger + fester + lakkering, så var selve støtfangeren(jernet) noe skjev, denne ble også byttet. Fikk igjen bilen, fant ut at det ikke hadde byttet venstre hovedlykt, denne var det en liten sprekk i som ikke var lett å se..klaget og fikk byttet denne. Fant også ut at de ikke hadde byttet venstre sideblinklys..klagde igjen, og de svarte med at denne kunne de ikke finne på mekonomen, og lurte heller på om jeg hadde sotet den selv. dette hadde jeg jo seff ikke gjort.alt var kjøpt på norsk bildelsenter sa jeg til dem.og at det var e merket.fikk da nytt sideblinklys fra mekonomen..noe svakere sotet men shit au..ikke så lett å se. vasket bilen senere hos fadern da jeg fant ut at lakken på fangeren "riflet" av.klagde jo med en gang og fikk ny lakkering av den. så prisen alt i alt..eum..er ikke sikker. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Da fikk jeg endelig prata med takst mann i fra forsikringselskapet i dag. Og det var vel som forventet..Lite medgjørlighet og latterlige kommentarer og påstander. Var ikke til å rikke på mange av tinga her. Så får se hva han sier imorra etter han hadde sett på papirene sine i saken. Noen som vet bra ting man kan "true" med eller skal man bare finne seg i ting.. Eneste jeg kan si er vel at da trekker jeg og familien alle forsikringer ut og over i ett nytt selskap:rolleyes: Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg