Gå til innhold

Hvor kjøper man folie?

Ranger emnet

Bård

Anbefalte innlegg

Vet om en fyr som driver med folieskjæring men vet ikke om han selger i mindre kvanta. Skal sjekke og se om han er interessert. Hvor mye trenger du, og hvilken farge?

-anders

p.s. fikk litt folie av han til å bruke under takstativet (har ikke rails) og det fungerte meget bra. Ikke en eneste ripe etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye profiler er det på side skjørtene? og helfoliere så store ting er veldig vaskelig og det skal endel til for å få det helt fint.

prisen på sølv folie er ca 120kr m2

Sølv finnes i 2 typer, en med lite perler i og en med mer perler i.

http://www.signtext.no (3M Leverandør)

viss du skal begi deg ut på dette husk å ha skikkelig verktøy!

1 stk Filt sparkel (dette er hoved vertøyet ved helfoliering)

1 stk Gull sparkel (nyttig å ha)

1 stk Tapet kniv (brukes for å stikke hull på luftbobler.

1 stk Varmlufts pistol (brukes for å varme opp folien viss du har lagt den i en profil)

Kan også bruke såpe vann, ca 2l vann og ett par dråper med zalo, men dette er mest brukt på helt vanlige flater/vinduer.

Folien er relativt grei og fjerne igjen med en gang.. står den over lengre tid så må du varme den opp med varmluftspistolen og begynne å plukke... lim rester fjernes med Sitrus Rens!

lykke til :D

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke så store områder som skal folieres her, ettersom jeg gjør det dør for dør. Trenger ikke å ta hele billengden i ett.

Er ikke sikker på profilen på sideskjørtene jeg. Det er kun standard Passat-skjørt.

Takk for linken til signtext. Er det noen som har bilder av biler som bruker sølvfarget 3M-folie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 sec så skal jeg finne bilde.

edit:

34.jpg

tigra.JPG

btw. når det gjelder kvaliteter så er har 3M noen få utvalg.

3M 50 Serien - 5-6års garanti, litt tykk folie.. "billig folien"

3M 70 Serien - etterkommeren av 3M 80.. Møkka folie ikke noen velykket overgang.

3M 100 Serien - Har kraftig lim og er en 10 års folie, brukes på båter osv.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut på bildene ihvertfall.

Er det den med mye perler eller med lite perler jeg trenger for å matche passat-fargen?

Så det høres ut som det er 3M 50 eller 100 jeg må gå for da. Hvilken av disse er lettest å påføre, og hvordan er prisene på disse to folie-typene?

Jeg regner med at det går greit å påføre den på plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke helt hvordan lakken din er.. så kan ikke svare deg på hvilken av de to typene som passer best... burde kanskje bedt dem sende deg en farge prøve og to..

50 Serien syns jeg er lettest å påføre da dette er en tykkere folie..

prisen er nesten det dobbelte tror jeg... men kan regne ca 120kr pr m2 for 50 serien.

går fin på plast... husk bare å avfett skikkelig! vask grundig over med rødsprit eller isopropanol!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider