Gå til innhold

Polo Vario

Ranger emnet

Suzuki

Anbefalte innlegg

som ny bruker starter jeg vel med å "banne i kjerka" .

Saken er at jeg vurderer en Polo stv som familiebil, da vil trenger en liten, kjapp og rimelig bil til bruk her i Oslo området.

Så er spørsmålet, åssen er egentlig plassen i baksetet på disse ? Hva bør jeg være oppmerksom på ? Spesielle problemer etc. ? Det det vel er lettest å få tak på er vel en 1,4 bensin, er dette en grei nok motor ? 1,6 er vel bedre, men her finnes det få eksemplarer..

Hvordan tåler disse bilene km ? Ser ofte at en litt eldre med lite km er langt dyrere enn en litt nyere med fler km. Er dette et tegn på at de tåler km. dårlig ?

Alternativet er Seat Cordoba Vario. Er dette _samme_ bilen, eller er den bare svært lik ? Kan man handle deler til en Polo ( ie. vannpumpe, clutch.. ) og bruke dette på en Seat ? Ser jo at Seat er langt lavere priset, er det mest grunnet "rykte" ?

Så til expertene..

Suzuki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt litt med en polo 6kv, og den virker egentlig forbausende lik en 6n. og plassen er ikke veldig stor i verken bakseter, eller bagasjerom.

det som er med interiøret er at det er preget av mere plast enn i 6n, bla så er dørsidene helt i plast, noe som føles litt billig. samt at setene, iallefall i sdi versjonen, har noe mer begrenset innstillingsmuligheter.

har erfaring med SDI modellen, og denne er treg og ikke særlig sprek, men å cruise med i hastigheter i 100+ er ikkeno problem, kanskje da bortsett fra litt støy fra motor/dekk.( har 195/50-15)

ellers så er det vel bare å se etter de vanlige feilene på drivverk ol. girkasse iallefall, samt at 1,4l har vært endel plaget med rådebank. står en her i bergen med def girkasse til 52k, hasr vurdert den selv.. men dropper det i første omgang..

og så til det beste, bilen har et enormt potensiale! felger, senk, annen grill og hvite blnkere, og du har en snasen bil!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

ellers så er det vel bare å se etter de vanlige feilene på drivverk ol. girkasse iallefall, samt at 1,4l har vært endel plaget med rådebank. står en her i bergen med def girkasse til 52k, hasr vurdert den selv.. men dropper det i første omgang..

og så til det beste, bilen har et enormt potensiale! felger, senk, annen grill og hvite blnkere, og du har en snasen bil!

Den i Bergenn med def. kasse er nok solgt ! Og når du sier "vanlige feil", hva går dette på ? Er det spesielle kasser som er utsatt, eller er det alle Polo kassene ? Og er det sammenheng mellom km og rådebank / girtrøbbel, eller skyldes det manglende service.

Skal ikke se bort fra at det kommer på litt stash, bla a frekke felger mm, selv om jeg "egentlig" ikke er styling typen. For den kan bli rett tøff, med relativt enkle midler

Suzuki - snart EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit at folk har problemer med reversen på kassen, samt om du brukes søk funksjonen her på forumet er det flere som har gruset kassene sine..

det skyldes nok i hovedsak uvettig bruk, men og at jeg anser bilen som en billig stv og at derfor den kan ha gått som "billig nr2" bil, og derfor kanskje er noe nedprioritert med tanke på service og slik..

den med def kasse i bergen var jo "ikke 100%" utseende messig og det forklarer vel litt..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da er bilen på plass

99 mod 1,4 med AC.

Hel og grei bil, bitteliten bulk på skjermen fremme. Ellers strøken ( imho) i alla fall.

8 nye dekk, nyservet, med EU kontrollert. Sort met, gått bare 75000 i innlandet.

Men jeg tror den trenger tonede ruter, alu felger og senkesett. Hvor får man tonet rutene til en OK pris i stor Oslo mon tro ?

Suzuki - EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er svine kul!! digger den jeg da!

han hilste og smilte så pent når jeg hadde dorullene på bilen min!

møter han rundt halv 8 tiden litt før ågotnes..

bilen er regget på en dame på østlandet visstnok

coilover, men bare med 1,4l motor.. emblemfri grill, dtm-look speil,

stutsig og fin!!!

må klare å stoppe fyren engang.. så kanskje det får bli bilder!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider