Mandel Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Hei og hallo! har for tiden et prosjekt gående ang, bilens utvikling innen design, utformelse osv fra 1950 til nåtid, og i denne sammenheng trenger jeg så mye stoff som mulig om nærliggende temaer. Har funnet bilhistorie.no men jeg trenger mer. så har du noen filer, eller vet om internett-sider med relatert stoff, så vær vennelig og ta kontakt.! mvh Mandel *stud(ent)* Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Artig oppgave! Jeg ville tatt kontakt med Norsk Veteranvognklubb (NVK) eller andre bilklubber. Et begrep som kan være sentralt her er milestone cars, biler som har vært banebrytende på en eller annen måte. Se på : http://www.milestonecarsociety.org/ Dette er biler etter 1945. Ellers finnes det noen gode bokhandlere i Norge, f.eks automobilia. Forespørselen din er veldig generell. Foreslår at du legger ut en disposisjon/innholdsfortegnelse etter hvert. Så kan vi på forumet komme med innspill etterhvert. Ser du på bildesign som sådan, eller også bakenforliggende ting: Velstandsutvikling og kredittordninger ga oppblomstring i salget i USA etter krigen. Oljekrisen i 1973 ga fokus på forbruk og mindre biler og kompakte løsninger med forhjulstrekk som igjen banet veien for japanske biler i vesten. Økende sikkerhetskrav har også hatt invirkning på desegnet. Osv! Lykke til! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Skumleste litt. Stod akkurat opp.hehe så er ikke helt med ;) men her har du ihvertfall om bilenes historie http://www.bilnorge.no/vis_artikkel_master.php3?aid=15717&tid=8 Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Har skrevet et stykke om George Du Vall på hjemmesiden min. George Du Vall er mannen bak den spesielle Du Vall-ruten som ofte sees på hotrods. Hadde det bare vært dette ville jo historien vært mildt sagt noe smal. Gorge Du Vall var aktiv innen biltilbehørs miljøet i California på 20 og 30 tallet. Han spesialdesignet (bygde om) flere biler både egne og for kunder. Designen regnes idag som det ypperste og mest tidstypiske innen 30-talls design og trekkene fra hans- og andres lignende arbeider gikk igjen på bilprodusentens designstudier og produksjonsmodeller flere år etterpå. Kildehenvisning er oppgitt i artikkelen. Link: http://home.online.no/~staalgi/duvallfrontrutenhistorikk.cfm Lykke til med oppgaven Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Jeg har selv skrevet særoppgaver og holdt foredrag om bilens designhistorie, bl.a har jeg liggende en Powerpoint-presentasjon som tar for seg bildesignutviklingen fra det første automobile landeveiskjøretøyet i 1769 fram til 2002 (da fordraget ble holdt). Er dette interessant, så send meg en epost, jeg er skjelden på dette forumet. Volvos historie fra 1927 til 2002 På Italdesign hjemmeside er det et historisk galleri Bertone har også et historisk arkiv Pininfarinas historiske arkiv Også Opel Design har noe å by på Det finnes sikkert flere nettsteder også, men lån noen generelle bilhistoriske bøker på biblioteket, bruk en skanner og bruk de bildene du trenger. Så lenge du ikke republiserer bildene går det greit å bruke bilder fra bøker. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by SeaLion Jeg har selv skrevet særoppgaver og holdt foredrag om bilens designhistorie, bl.a har jeg liggende en Powerpoint-presentasjon som tar for seg bildesignutviklingen fra det første automobile landeveiskjøretøyet i 1769 fram til 2002 (da fordraget ble holdt). Er dette interessant, så send meg en epost, jeg er skjelden på dette forumet. Volvos historie fra 1927 til 2002 På Italdesign hjemmeside er det et historisk galleri Bertone har også et historisk arkiv Pininfarinas historiske arkiv Også Opel Design har noe å by på Det finnes sikkert flere nettsteder også, men lån noen generelle bilhistoriske bøker på biblioteket, bruk en skanner og bruk de bildene du trenger. Så lenge du ikke republiserer bildene går det greit å bruke bilder fra bøker. dette hørtes meget bra ut, men jeg skulle gjerne hatt mail-adressa di, er ikke sikker på hvem du er i lokalstyret i NSK trøndelag, for der ligger mail adresser.. Hadde vært kjempefint om du kunne sendt over *Pp pres. til fgunstad@netcom.no takk for mange opplysende kilder! mvh fredrik Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by Mandel Hadde vært kjempefint om du kunne sendt over *Pp pres. til fgunstad@netcom.no mvh fredrik Jeg fikk nettopp en melding tilbake fra mailerveren til netcom.no at epostadressen din ikke eksisterer. Min epost finner du på min profil. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 hmm. dette var realt snålt, det er riktig adresse som står oppgitt. prøv med stor forbokstav, men det skal ikke ha noe og si : Fgunstad@netcom.no hvis den ikke virker så kan du sende det til s_furuseth@hotmail.com mvh fredrik Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 SeaLion : har nå fått ordnet igang mail kontoen min, så nå kan du sende det til fgunstad@netcom.no mvh fredrik Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 SeaLion har prøvd og få kontakt med deg flerfoldige ganger over mail, men det virker ikke som det har gått? trenger sårt stoffet, og hadde satt kjempestor pris på om du kunne sendt over.. mvh fredrik Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Jeg trodde ei stund jeg hadde rota bort PP-fila, men nå fant jeg den. Den er på 25 MB pluss en tilhørende film på 12 MB, er du sikker på at du vil ha den via epost? Jeg sender deg en ny epost der jeg spør etter overflatepostadressen din, så kan du få en brent cd. Beklager at det har tatt litt tid, jeg har litt for lite av det, tid... Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg