Gå til innhold

Bruk av tåkelys

Ranger emnet

boXer

Synes du det er greit å kjøre med kjørelys+tåkelys i mørket?  

134 stemmer

1. 1. Synes du det er greit å kjøre med kjørelys+tåkelys i mørket?

• Bryr meg ikke
      33
    • Nei, det er tull
      70
    • Ja, det er tøft (gratulerer du er en idiot)
      34

Anbefalte innlegg

Originally posted by elvis
Originally posted by Silverboy

Det er ikke lov å kjøre over fartsgrensen

det er ikke lov å senke bilen

det er ikke lov å trimme bilen

det er ikke lov å justere spilleren mens du kjører

det er ikke lov å ha fjerkontroll på rattringen

det er ikke lov å spinne

det er ikke lov å sladde

det er ikke lov å kjøre om kapp

det er ikke lov å fikle på mobilen

det er ikke lov å kjøre unødvendig

det er ikke lov å .................................

når ble alle tåkelysmotstanderene så forbanna lovlydige??

Det er forskjell mellom ulovlig og ufornuft, vi diskuter at tåkelys og kjørelys i mørket er ren ufornutighet, og det er lov til å senke bilen sin, det er ikke neon regel mot unødvendig kjøring, råne er helt lov, det er lov å trimme bilen sin å lenge man godkjenne det,

HEHEHE.. bder fikk du den, har du hørt om TÛV-godkjente varer...

Er det fornuftig å senke? fornuftig å kjøre om kapp? fornuftig å trimme? fornuftig å spinne? fornuftig å stille på radio'n?? nei.. men vi gjør det fordet :)

og ja.. det er lov å gjøre enkelte av tingene over dersom du har "spesialtilatelse".. noe det faktisk er når du har TUV papirer.. dessuten er det ikke så mange som aner hva som står i papirene fra TÜV uansett.. for stort sett så innebærer godkjenningen at man må har org hjul ,endre ditt og endre datt.. så svært ofte er det akkurat like ulovlig som å kjøre med tåkelys.. for det er også LOV, men under gitte forutsetninger, slik som senking osv..

dessuten.. gå til legen og klag på at du blir lett blendet slik at du trenger "lys" nær deg når du kjører slik at du ikke skal få store smerter i øynene når du møter biler.. så skal du jammen se du får "TÛV" godkjenning på tåkelysene dine også :D

tror ingen her inne skal prate så mye om hva som er lov, hva som er ufornuftig og hva som er idioti/harry/fjortiss... for det at vi er bilinteresserte og gjør som vi gjør plager mange minst like mye som det plager enkelte her at noen kjører med litt extra lys på bilen, og derfor fokuserer på problemet..

noen som har opplevd å sitte ett sted og ane fred og ingen fare, til en sier "fy faaan så irriterende den pipelyden der er..." .. og etter det sitter du å blir grønn av irritasjon på den forbanna pipelyden... (som du ikke la merke til før noen nevnte det for deg.. )

går veldig mye på det samme...

slutt å irritere dere så mye, så blir jorden ett bedre sted å være.. for dere skal forhåpentligvis være her en god stund til :D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er det fornuftig å senke? fornuftig å kjøre om kapp? fornuftig å trimme? fornuftig å spinne? fornuftig å stille på radio'n?? nei.. men vi gjør det fordet :)

slutt å irritere dere så mye, så blir jorden ett bedre sted å være.. for dere skal forhåpentligvis være her en god stund til :D

enig med deg.. fred ut og la oss hjelpe hver andre og ikke plage hverandre, men er det noen her som kjører Ford her så kan jeg ikke med hånden på hjertet si at jeg ikke kommer til å plage dem.... god jul folkens,,

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Kanskje ikke regler mot unødvendig kjøring..men hvorfor får man da bøter for unødvendig kjøring?

seriøst?? jeg har aldri eller sett det, dette synes jeg noen skal ta opp med lovens overordnede!! stod du stille med motoren i gang eller hva skjedde?? fortell...

Kadett C -77 prosjekt

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem har fått bot for unødvendig kjøring??

jeg vil vite hele historien..

Kadett C -77 prosjekt

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det om forurensning i form av lyd og utslipp... de finner er lov å ta det under... ikke no prob...

Det forstår jeg også, men hvis du står stille og ikke spiller høy musikk el. så kan dem ikke ta deg, og hvilket bevis har dem for at du har kjørt forbi hydro'n 50 ganger i løpet av den siste halv timen??

Kadett C -77 prosjekt

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'n fikk det en gang.. :D

men det var før jeg kjente hu, og jeg har ikke spurt no mer om hva/hvor/hvorfor... hun hadde sikkert blitt litt sur :D

D er best å holde kjeft når man vet at dama KAN bli sur...hehe...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg også, men hvis du står stille og ikke spiller høy musikk el. så kan dem ikke ta deg, og hvilket bevis har dem for at du har kjørt forbi hydro'n 50 ganger i løpet av den siste halv timen??

men da driver du jo heller ikke med unødvendig KJØRING... sistgang jeg sjekket var kjøring var så var det når du forflyttet deg ;)

hvordan?? tja.. de har kanskje møtt deg 50 ganger opp og ned samme veien, du har kjørt forbi 10 ganger mens de har fyllt bensin osv..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst?? jeg har aldri eller sett det, dette synes jeg noen skal ta opp med lovens overordnede!! stod du stille med motoren i gang eller hva skjedde?? fortell...

hehe..ja dette her er seriøst.. skjedde ikke meg da! :D

Vet hvem vedkommende er. Han er jo en av de store lokale rånerne. (var den gang hvertfall)

Kjørte jo rundt i sin NOGET harry opel ascona B da politiet kom etter han og ga han bot for at han hadde kjørt rundt og rundt hele kvelden. Unødvendig kjøring fikk han høre.. De tok skiltene på bilen og.. Det var vel av helt andre grunner men...

Så ja.. det går an! Ble tatt for aggressiv kjøring engang jeg.. Akset det bilen gikk opp til 60, som var fartsgrensa. Politiet etter med blålys: Aggressiv kjøring ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Når jeg møter en bil som jeg føler blender, så kikker på lysene og registrerer at tåkelysene på møtende bil er kraftigere å se på enn nærlysene, mener jeg noe er galt. Overraskende nok ser jeg dette ofte er nye biler med originalmonterte tåke/kurvelys, så bilprodusentene må nok ta sin del av skylda her.

Jeg har vært på veien i over 10 år, og i løpet av den tiden har det vært lov med nær + tåke i 2 perioder såvidt jeg husker. Er nok en grunn til at det ble forbudt igjen.

Et annet tilfelle som kan være en årsak til forbudet er ved kjøring på hvite vinterveier. Uansett hvor mye lyset er justert "riktig" så treffer det bare hvit snø og spretter opp igjen. Vi som har bodd nordpå ser ofte at biler med 4 lys foran blender veldig på slikt føre.

Summa summarum så mener jeg at loven er riktig i dag, men det er mest pga disse originalmonterte lysene og at det viser seg at de blir brukt av helt feil grunner.

Har hendt noen ganger oppi nord, i full snøføyke og stupmørke alene på veien, at nær+tåke har vært det beste å bruke. Skulle sett onkel hadde stoppet meg da og bøtelagt meg for feil lysbruk. Blir som å bøtelegge meg for å kjøre med pigg midt på sommeren enda det er is på veien :D

'99 S4

'99 R1 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at for de som er så heldige å ha x- antall ekstra lykter montert i grillen og i tillegg sitter litt høyere opp enn akkurat meg i CRX'en, men jeg blir faktisk ofte blendet til en viss grad av unyttig lysbruk. Å det til trodd for at jeg stirrer stivt ned på den hvite stripa. Jeg skjønner at folk gjerne bruker ekstra lys, det jeg ikke skjønner er at de ikke skjønner når det er på tide å slå de av.

Det mest irritable er når store biler ( Jeep o.l) ligger bak deg med alt som er av lys på. Selv om du dimmer ned alle speil du har så er jo hel bilen opplyst alikevel. I kø en gang var jeg like ved av å gå ut av bilen og dra han idioten som lå bak meg ut av bilen og klistre trynet hans inni alle ektsra lysa han hadde!!!! Folk jeg møter har jeg iallefall en mulighet til å gi ett hint til, de som ligger bak er det verre med. Folk burde hatt vett nok til ha skru av alle ekstra lys og tåkelys når man ligger bak en annen bil om ikke annet??

hehe.. og de gamle damene/hattkaillene som ligger og durer med tåkelys bak er jo bare vittig da hehehe Man kan jo lure av og til om folk fikk lappen på postordre gitt *sukk*

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si er at det er idiotisk å kjøre rundt å blende folk med for mye lys i mørket bare fordi de synes det er kult.

Noen av dere forsvarer dette... ok...

Men tenk på dette...

Det er kult å ligge bredt på vinterfør, men det betyr ikke at man kjører bredt rundt i trafikken og lager farlige situasjoner/irritasjoner for andre i trafikken. (dette er jo også idioti)

Da gjør i allefall JEG det på en lukket plass hvor ingen er i veien for meg, så jeg ikke setter andre i fare osv.

Det blir faktisk akkurat det samme. Og det er synd noen ikke har nok respekt for andre at de skjønner dette :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider