SilweR Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 jeg skal montere en dumpventil på en b21turbo med forgasser. men lurer på hvor den helt eksakt skal monters? mellom turboen og innsuget på gasseren? hva yter den motoren med 2,5"simons hele veien, k&n filter, og dumpventil? rundt 145hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 monteres på røret som går inn på trykkboksen ved forgasseren, helst så nærme innsug som mulig. Du kan vel oppnå mer enn 145hk hvis du skrur opp turbotrykket litt..160-170hk burde vel gå. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 hvor mye trykk kan man ha maks på en sånn b21 forgasserturbo da? og hvor mye trykk tåler en original b21a toppakning?(ikke turbo pakning):D Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 En kamerat som hadde samme motor, men forsterka toppakning kjørte på 0,7- 0,8 bar å det gikk helt fint.. Har en annen som åsså har kjørt på 0,7 med org pakning å det gikk fint det å. Fornøyd Henning:):) Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 takker. så den bør monteres så nært som mulig trykkboksen på gasseren? men tviler på at det er så lurt å justere opp trykket så mye, motoren er trossalt gått 300000km:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by SilweR takker. så den bør monteres så nært som mulig trykkboksen på gasseren? men tviler på at det er så lurt å justere opp trykket så mye, motoren er trossalt gått 300000km:) 300000km? Det er da ingen ting på en Volvo-motor.... Da er den bare så vidt innkjørt. hehe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Texascom 300000km? Det er da ingen ting på en Volvo-motor.... Da er den bare så vidt innkjørt. hehe.... Det må være den eldste spøken om Volvo`s km lengde....men,men...like god vær gang;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 (sporer av som vanlig ;) :D) ekke ofte volvomotorer raser ;) da.. for å si det sånn .. hehe .. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 sant nok, dama mi har en 142 som brukes i bilcross, og det er helt sykt hva den motoren har vært igjenom.. men da er det bare å dra å invistere i ny dump, og hjem om montere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 kjørte han på 0,7bar med b21a toppakning??? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 sikkert en toppakning som har vært med siden den første meter'n og har blitt til stein... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 ingen som har prøvd å kjøre med trykk på original b21a toppakning??(denne er ikke beregnet for turbo) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Nei han kjørte ikke med org b23a pakning men med b23at forsterka pakning Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet September 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 på min er det ettermonter turbo, og pakningsett med dobbel topp pakning, så det bør vel gå å kjøre trykket opp litt, vet ikke hvor mye den lader på nå, men kan tenke meg rundt 0,5bar? så det bør vel gå greit å justere det opp til 0,7bar kanskje? har hørt av en som har en 740turbodiesel at det skal gå å strøype en slange som går til eller fra turboen for å få mere trykk, han kjører på 1,5bar:) noen som hvet hvilken slange det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 blokkert wastegaten? :O:O det ekke sundt :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.