Zerox Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by SilweR jeg skal montere en dumpventil på en b21turbo med forgasser. men lurer på hvor den helt eksakt skal monters? mellom turboen og innsuget på gasseren? hva yter den motoren med 2,5"simons hele veien, k&n filter, og dumpventil? rundt 145hk? Bør yte rundt 280HK hvis det er en skikkelig dump ;) Tipper 145 med orginalt trykk ja.. Lykke til videre :) Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Hvis du plomber den slangen lader turben fritt og du er heldig hvis topppakningen går først. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 ok, så det er slangen til wastegaten han karen snakka om, den skjønner jeg at man ikke bør plombere:) zerox: ja, det var noen i den duren jeg hadde forventa av hester.. neida, vet at det ikke blir noen extra hester av en dump, men den ble bare med i spørsmålet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 mekk deg en kobberpakning :p det er et svenskt firma som selger slikt for langt under tusenlappen, husker ikke hvem desverre.. google kan vel finne det for deg, om du er heldig. kjøp IC til motoren også.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 http://www.krbtrading.no/ her kjøpte jeg min toppakning når den orginale røk (har forresten b21at motor jeg og). 21202PT Toppkn volvo forst.fel pro b21 600.- 744 C gå på prislister -> motordeler den er det vel du skal ha. personlig må jeg investere i turbotrykksmåler med tall før jeg skrur opp trykket, har allerede fått laget til en liten hjul-mutter greie i motoren. denne funker dårlig da: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 er du fornøyd med den pakninga da? må vel bytte pakning nå etter som ventiltettningene elller stempelringene mine er grilla... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 hvorfor det? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 hjelle: hva mener du med den hjulmuttergreia du har fått fikset til i motoren, hvliken funksjon skal den ha? Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 -Jeg kjøpte toppakning til min b21et hos krb til ca. 700, forsterket sak, som Kai sa at hadde blitt testet på en volvo med 2bars ladetrykk, og den holdt... skal justere opp trykket litt på min oxo, -mellom 0,7->0,8bar en plass... har lyst på mer, men da må stempler, veiv, topp, råder og I/C byttes + litt annet småstæsj :) Har TurboXS sin dumpventil (type S) den funker mer enn nok og skal etter det produsenten sier vare i over 15år. Er alu-dump med kobberstempel, tåler skikkelig med juling i forhold til disse membran-ventilene. God lyd er det og :) Blokkering av slangen mellom turbo og wastegate or jo veldig "smart" da, har du original-turbo og lader over 1,2bar kommer pakninger og lagere i turbo'n til å ta kvelden og olja kommer til å fosse ut etter en tids bruk... det er det som skjer. andre motordeler kommer nok til å bli en del slitt oxo hvis de ikke har blitt byttet til noe som tåler.. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet September 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 men det som er så merkelig er at på den 740td har han kjørt med 1,5bar i over et år nå! og det funker fint.. kanskje han bare har gullhår i r..a:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 er en kar her i byen som kjører uten slangen på wastegaten også.. kjempe smart!.. kan jo få motor ras når som helst.. .. men den er chippa.. de tror at det er grunnen til at den talker det Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Volvo tåler JULING da, med over lengre tid, så kommer nok oljeforbruket til å bli STORT!! hvis man kjører med 1,5bar med originaldeler i motoren! Kan rase når som helst ja. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 ingen som har prøvd å kjøre med trykk på original b21a toppakning??(denne er ikke beregnet for turbo) ene slangen til "ettellerannet" røk, så jeg kjørte med fritt ladetrykk. hadde da hatt bilen noen uker. pakningene holdt vel.. 2 dager? (kjørte ikke spesielt gris heller) trikset er visst å levere bilen inn\fikse selv når håndbrekks-lyset går amokk når man gir gass. toppakningen, toppdekselpakningen, eksospakninger og innsugspakning ble kjøpt nytt fra krb trading. funker som faen er du fornøyd med den pakninga da? joa, funker som faen den. har ikke merket at den er vanskelig\lekker enda iallefall. er noen mnd gammel nå. hjelle: hva mener du med den hjulmuttergreia du har fått fikset til i motoren, hvliken funksjon skal den ha? han som byttet toppakningen min, laget til noe greier der med turboen, så jeg kan skru på den for å evt. skru opp\ned turbotrykket. har ikke skrudd på den enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.