Gå til innhold

225/45-18 På golf 4?

Ranger emnet

TOP GUN

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Originally posted by xtc

Men viser ikke speedometeret feil om man kjører med større dekk en orginalt? Sikkert ikke så my feil, men å få bilen godkjent med større dekk(større total diameter) høres ikke lett ut. Noen som vet noe mer om det?

Jeg fikk ihvertfall dekk butikken til å skrive godkjenning lapp på dekk og felgene mine.. At det var ca. samme rulleomkrets eller hva det sto..

Det man gjør er jo å få mer felg og mindre gummi(lavporfil dekk)..

Så mine nye felger og dekk, var ca. like store som orginal dekka og felgen.. :) Dette var da snakk om 17", vet ikke åssen det er med større..

Håper det hjalp..

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Jonte

Altså? Mener du at du skal gå opp i profil på dekka? 40 profil er jo bra mye på 225 dekk.. Du kan ikke mene at du skal gå mere opp? Om det er for mye luft i hjulbuene, da senker du mere.. Eller så går du opp i felgstørrelse..

Liker å ha litt gummi å kjøre på...alternativet er jo 235/40-18.

Gidder ikke senke mer, det subber allerede, bare det er litt sporete i veien. Er dritt lei å få kast i felgene så fort det dukker opp en asfaltkant eller hull i veien...norsk veistandard krever jo minimum 60-profil...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AudiA4_20V

225/45-18 blir jo helt feil rulleomkrets da...

Husker ikke helt hvordan man regner ut dette, men tror grensen er på 1850 ellerno...Er ikke HEEELT sikker..

Noen som vet hvordan man regner det ut??

Hvorfor blir dette feil??

Jeg har dette på min golf iv og det er orginalt.. Og det funker fett og ser bra ut, og ikke si det er mye gummi.

gå for det top gun, MÅ ikke være sko lisse str på dekket selv om heltene deres syns det er tøfft.

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider